• dalejo

förlossning gävle el hudik?

Ni som fött barn i Gävle el Hudik - kan ni berätta om era upplevelser om bemötande/omhändertagande vid förlossning och BB på resp ställe. Skulle ni vilja föda barn där igen? Hur bemöttes pappan/er partner? Fick ni gå igenom förlossningen med bb- eller förlossningspersonalen efteråt? Fick ni fylla i den där enkäten man får på MVC om förväntad upplevelse av förlossningen?

• Svar på tråden förlossning gävle el hudik?
  • trollmammsis

fött 2 gånger i Gävle.. upplevt positivt båda gångerna den andra gången hade vi en SUPERtrevlig bm..sååå underbar.. har faktiskt inte hört nå negativt om förlossningen.

med första kommer jag ihåg att bm var upp men inte med andra tror jag... inget jag behövde heller.. dom frågar nog.
    nån enkät kommer jag inte ihåg.. shit vilket minne :-/
    pappan bra omhändertaget med

• trollbarnen5 s mamma

Jag har fött mina 4 barn på hudiksvalls förl. och har bara possitivt att komma med. Trevlig personal och bra bb avd. Vist finns det folk man inte gillar men så är det ju alltid. SummaSummarum så tycker jag att det har varit bra. Lycka till.

• mummelman

Har fått ett barn i Gävle. Tyckte det över lag var bra. Trevlig personal. Däremot tyckte jag att Bb var som en gammal öststats, jag vet inte vad. Ändå är det rustat för inte allt för många år sedan. Men jätte-trevlig personal där också iallafall. Upplevelsen var över lag bra.

• Peterstjej

då när jag bodde i hälsingland så födde jag mina två första barn i hudiksvall o jag tycker inte att det var någon positiv upplevelse men det kan ju bero på att barnen e för tidigt födda.

men nej jag gillar inte hudiksjukhuset tycker det känns gammalt o omodernt där på någe vis.

hoppas att falun känns lite nyare o fräschare då man ska till o föda trean.

• sandra  1986

Jag har fött ett barn på gävle sjukhus och ska föda mitt andra om ca 1 månad.. förlossningen tyckte jag var super, men då fick jag två underbara kvinnor som förlöste mig... Har varit in där några gånger under båda graviditeterna med sammandragningar, minskade fosterrörelser m.m och blivit lika bra bemött då!
    Min partner blev också väldigt bra bemött, han tyckte också att det var en väldigt positiv upplevelse!
    Innan jag åkte hem från BB så fick jag fylla i blanketten, ja, och prata lite om hur allt gick och dom har väldig koll på en så att allt fungerar som de ska, amning och liknande..
    Jag gillade dock inte BB, men de var nog för att jag hade sån hemlängtan, jag ville verkligen inte ligga där i 3 nätter som jag gick göra.. hade det varit 1 eller 2 nätter så hade jag nog upplevt BB som lite trevligare :)
    Men jag kan positivt rekommendera gävle sjukhus!

• Michelle07

Har fött ett barn i Hudiksvall (våren-07), blev mycket väl omhändertagen före, under och efter förlossning. Ett extra stort plus att dom sade att dom skulle göra allt i sin väg för att pappan skulle få stanna. Vi fick ligga på ett eget rum i 5 dagar hela familjen. Barnmorskorna som var med och förlöste kikade in efteråt och hade uppföljningssamtal. Fick ingen enkät som du frågar om.. Väntar nu barn igen, denna gång tvillingar, och vill definitivt till Hudiksvall igen.

Lycka till i ditt val, det blir säkert bra hur du än väljer!

Svar på tråden förlossning gävle el hudik?