• SusannaT

hur får man bort spylukten från bäddmadrass???

förra helgen hände det en olycka med min sambo.. han mådde inte så bra o spydde i sängen.. och jag har försökt tvätta bäddmadrassen med lite allt möjligt.. delvis allrengöring och tvättmedel. men lukten finns kvar. tog bort "fodralet" o tvättade den separat. och den vart som ny igen.. men det e just skummadrassen i som luktar..

desperat på tips..

• Svar på tråden hur får man bort spylukten från bäddmadrass???
  • a mor

Har ni minusgrader ute? Prova ställa ut madrassen då det är så kyligt som möjligt och låt stå ett halvt till ett helt dygn. Kylan dräper de flesta dofterna.

• elektra1

finns superbra grejer hos städgrossister. Ni kanske har en sådan butik där ni bor?

Köpte en flaska när katten hade kissat massor i bäddsoffan. Tog bort all lukt.
    Det var med enzymer i. Fråga, de vet vad som behövs. Flaskan kostade 200 kr tror jag.
    Men räcker många gånger.

• SusannaT

Tack för tipsen.. ska pröva allt direkt..

hmm jag vet inte om vi har.. ska googla lite om det på nätet om jag hittar nån grossist som säljer sånt.

• a mor

Annars har clas ohlssons haft något som heter yuocco air på sprayflaska. Tar också bort odörer effektivt. (reservation på stavningen, men det uttalas så iaf)

• elektra1
    lilaki skrev 2009-01-29 21:49:13 följande:
    Ättika, kanske?
    vilken söt storöra du har på bilden
  • lilaki

Tack! Har två dylika fast svarta hemma.

• elektra1
    lilaki skrev 2009-01-29 21:56:18 följande:
    Tack! Har två dylika fast svarta hemma.
    har också några storöron fast cornish rex.
  • lilaki

kul!
    Men nu sabbar vi kräks på madrass-tråden.

• SusannaT

hehe ingen fara. :) tack för tipsen allesammans.. ska pröva en massa nu.. vill hellst inte köpa nytt eftersom inte har råd.. men går det inte bort får vi väl ta råd till o köpa..

Svar på tråden hur får man bort spylukten från bäddmadrass???