• Anonym (rastlös)

Rensa fisk i Norge?

Går här hemma och är arbetslös och rastlös. Man har ju hört om folk som varit i Norge och rensat fisk och tjänat bra.

Tror ni det är möjligt att hitta ett sånt jobb när man är 30år? Vart hittar man det och vad tjänar man.

Eller har ni något annat tips på utlandsjobb?

• Svar på tråden Rensa fisk i Norge?
  • Anonym (rastlös)

puff

• Anonym

Har släktingar som har jobbat på hammarfest, det är ganska långt upp i norr men de har tjänat grova pengar :)

• Fruen fra Norge

Nu är det brist på jobbar i Norge også. Ledigheten är upp 46%

FSDDES
  • Anonym

Vad har du för utbildning ?

• Anonym (rastlös)

Anonym skrev 2009-01-30 00:19:57 följande:

Vad har du för utbildning ?
    Högskola, tyvärr finns det inga jobb i mitt område.
  • fryxan

kolla med norges platsbank.
    dom tjänar faktiskt ganska bra där.
    även om boende o mat kostar mer än här hemma.
    kan du vara borta mer än 2 mån är det ett jobb för dig, dom lär upp dig på plats.
    de flesta som arb i norge tjänar grymt, stanna inte mer än max 1 år pga skatter etc

• Anonym (?)

Jag är också i 30-årsåldern, arbetslös med högskoleutb. Finns det verkligen jobb i Norge fortfarande för oss svenskar? Vad?

• Anonym (hm)

min systers sambo jobbade som fiskrensare i norge under en period..
    tjänade multum.. men till vilket pris? han berättade om arbetspassen.. 22 timmar i stöten.... :S:S:S inte varje dygn men vissa dygn.. annars var det 13-14h som gällde...

men ja.. pengar tjänade han iaf..;)

• Anonym (Nope)

Anonym (hm) skrev 2009-01-30 07:33:13 följande:

min systers sambo jobbade som fiskrensare i norge under en period..tjänade multum.. men till vilket pris? han berättade om arbetspassen.. 22 timmar i stöten.... :S:S:S inte varje dygn men vissa dygn.. annars var det 13-14h som gällde...men ja.. pengar tjänade han iaf..;)
    Det är inte tillåtet att jobba så mycket, varken i Norge eller nån annanstans. Händer det nåt är man garanterat inte försäkrad för det där låter som delvis elelr helt svart jobb.
  • Anonym (Nope)

Fruen fra Norge skrev 2009-01-30 00:19:29 följande:

Nu är det brist på jobbar i Norge også. Ledigheten är upp 46%
    46%, där tar du nog fel, hälften av alla i Norge är inte arbetslösa... Menade du 4,6% eller?

Eller menade du bara dom som jobbar med fisk?
  • Appo

klart du kan få jobb. Jag har rensat fisk ett par gånger i Norge, fick ut ca 26 000 NOK efter skatt, Jobbet var helt okej, jag arbetatde på flera stationer inom samma fabrik. Börja ringa företagen direkt, så får man lättast jobb, jag fick mitt genom working norway.

Boende kan du få genom arbetsgivaren om du har tur, det kostar lite men ofta är det bra pris. Jag bodde tillsammans med kompisar jag träffat genom #working norway#

Appo

Svar på tråden Rensa fisk i Norge?