Recept med balsamico
Har blivit barnsligt förtjust i maträtter med balsamico så nu hoppas jag att ni har en massa goda recept med balsamico att dela med er av.
Har blivit barnsligt förtjust i maträtter med balsamico så nu hoppas jag att ni har en massa goda recept med balsamico att dela med er av.
Ceasar sallad med balsamico är ju gott.
Eller min favorit.
Lägg ut på en tallrik bldasallad, tomat med mycket smak (Svårt mitt i viintern ) typ kvist eller körsbär delade i lagom bitar, ruccola, mozzarella i bitar och parmaskinka. Ringla över balsamico. MumS!
Goda tomater och röslök skivade fint varvas med ´mozarella i skivor och på med dressing gjord av balsamvinäger, olivolja, salladskrydda S+P, så att dte får dra en stund. Ringla över balsamico innan servering
Kall marinerad kyckling
4 kycklingfiléer
Stek kycklingen, salt och peppra.
Lägg den varma kycklingen i marinad.
Marinad
½ dl olivolja
½ dl balsamvinäger
½ dl flytande honung
1 tsk salt
1 pressad vitlöksklyfta
några timjankvistar eller torkad timjan
Låt kycklingen ligga några timmar i marinaden. Skiva sedan filén och lägg lite marinad på.
Paprikakyckling med honung och balsamico :
kryddburken.wordpress.com/2008/01/24/paprikakyckling-med-honungs-balsamicosas/
Queequeg
Ja, den brukar jag alltid göra. Den är verkligen supergod.
Fler?
Kryddburken.
Den såg också jättegod ut. Sparar i min receptsamling.
levandecharader. Ja, dessa har jag också testat. Jättegoda båda två.
Fler som har recept?
Allt i det här receptet är jättegott! Men jag måste säga att såsen är grym! Min sambo skulle nog kunna dricka den kall till och med
www.ragazze.se/2006/01/02/citron-och-pepparstekt-oxfile/
Kan ju tillägga att vi var 4 personer på nyårsafton när vi åt det där, jag gjorde såsen enligt receptet (för 10 pers), det blev inte kvar mycket.. bara lite som min sambo fick till resterna dagen efter
scharlotta
Tack för tipset. Denna ska jag absolut göra i helgen. Måste bara till systemet och köpa rödvin. Verkar verkligen underbart god. Lägger genast bland mina favoriter.
Fler som har recept tar jag tacksamt emot det.