• W E M där

6 ½ mån, kaskadspya... vad? usch!

Vår son kräktes rejält nu i eftermiddag efter det att han badat. Han har varit ett litet kräkbarn, men aldrig kräkts så här mycket... Det kom säkert 2 dl... 2 fulla munnar + lite till... Hela middagen måste det ha varit... Han åt mycket mat till middagen. 3/4 liten burk pure samt 2 matskedar plommonpure. Kräkningen kom ca 30 min - 1 h efter middagen åts. Vi badade honom i badkaret precis innan han kräktes. Kanske lyfte vi upp honom för häftigt ur badkaret. Vi lade honom på rygg på skötbordet, sedan på mage för att olja in honom på kroppen. Kanske vred o vände vi på honom för snabbt... Fler som varit med om ngt liknande??? Han åt sedan ca 150 ml välling ca 1½ h efter kräkningen. Han sover nu... Hoppas det inte är magsjuka... man inbillar sig att det är magsjuka o känner sig lite illamående... jag verkligen hatar magsjuka. Så fort jag hör att någon mår illa, blir jag oxå illamående...

• Svar på tråden 6 ½ mån, kaskadspya... vad? usch!
  • Ville Mor

Det är ingen i närheten som har/haft magsjuka? Ni kan nog inte göra mycket annat än att avvakta och se om det kommer mera. Mata med lite mindre portioner i morgon bitti och se om han får behålla maten. Stannar det och han har aptiten är det bara att köra på som vanligt.

Gud vet allt men säger inget, jag vet inget men pratar jämt
  • e hjärta m

Det är normalt att små barn kräks mycket... men det KAN ju vara en liten maginfluensa också.

• snart mamma igen

jag skulle se de som att han åt mycket o sen allt bollande hit o dit med bad..o allt efteråt..
    Håller tummarna att de inte är ngn magsjuka.

• marysoul

min son har vart en kräkunge, och de va en period i somras när han va mellan typ 5-7 månader som de kom kaskader säkert fem gånger om dagen, riktiga ordentliga jäklar, det stog rakt ut i flera sekunder. men sen blev de mindre igen och nu är han snart ett år och kräks kanske en gång om dan, vissa dagar helt spyfri.
    han har vart magsjuk några gånger men vi har märkt skillnad direkt mest för hur han verkar mått. han har inte brytt sig om dom vanliga spyorna men när han va sjuk var han liksom hängig och verkade må dåligt i samband med kräket.

• W E M där

Han har varit lite kinkig i eftermiddag. Kräkningen var VÄLDIGT TJOCK och TRÖGFLYTANDE. Munnen fylldes 2 omgångar av kräket. Det sprutade inte ur munnen. Han låg på rygg då det kom, så vi fick vända honom på magen...

• Anne69

Samma sak hos oss...... dottern 6 mån kaskadkräktes kl 23 igår kväll. I o för sig efter att ha ätit bra + babysim på em men hu vilka mängder. Har sovit jätteoroligt i natt så vi gick upp tidigt. Nu sover hon igen efter lite försiktig matstart. Jag tror inte att hon är magsjuk egentligen, snarare att hon fått ett vanligt förkylningsvirus som också satt sig på magen.

Hur går det för er idag?

• W E M där

Han är lite kinkig. Har inte ätit mer än ca 50 ml välling på hela dagen samt vätskeersättning (ca 4-5 tsk/h). Han har inte kräkts något mer sedan i natt vid 05 då han drack ca 150 ml välling. Den kom upp igen... Han borde inte ha så mkt att kräkas upp heller... hoppas det vänder snart så han vill börja äta igen... Han har även feber, 39 grader.
    Hur går det för er då, Anne69?

Svar på tråden 6 ½ mån, kaskadspya... vad? usch!