• minmio

Leila Lindholms kärleksmums!

Jag känner mig lite lätt upprörd, har nu på kvällskvisten stått och bakat till min dotters 1-års kalas och har då bla gjort Leilas Kärleksmums, men recept från Recept.nu. Och efter att kakan svalnat är glasyren som en sås och när jag sedan söker på liknande recept ser jag att det fattas florsocker i deras recept. är det någon som bakat från Leilas recept och vet om glasyren stelnar? Känns sååååå trisst!!!!!

• Svar på tråden Leila Lindholms kärleksmums!
  • Jenny Hol

I hennes kokbok a piece of cake så står det iallafall att glasyren ska stelna.Var kakan varm eller kall när du hällde på glasyren? Har inte bakat dom själv men du får gärna berätta om dom blev bra tillslut.

• minmio

Har haft kakan ute på balkongen hela natten och nu verkar det som om det stelnat till lite grann i alla fall. Men jag kommer nog inte och göra efter det receptet igen.

• Lejra

jag gjorde glasyren som fanns i hennes bok piece of cake och den var väldigt rinnig till en början, men ställde ut kakan på balkongen och då stelnade den till. Tycker denna glasyren blev väldigt mycket godare än den vanliga man brukar göra.

Svar på tråden Leila Lindholms kärleksmums!