• Eisa

Hur blir man hjärnkirurg?

Räcker det att gå omvårdnad på gymnasiet eller måste man plugga några månader till efteråt?

Jag tänkte jag skulle bli det för då får man ganska mycket pengar och då kunde jag jobba deltid, kanske 08-12 för då slipper sonen vara på dagis så länge.

• Svar på tråden Hur blir man hjärnkirurg?
  • Sencha

Du får väl hitta någon bra i din omgivning att öva på? Så kan du säkert hanka dig fram på att skriva något om "erfarenhet" i ditt CV.

Januari 2009: storebror har fyllt 5 år, lillebror har fyllt 6 månader
  • gutegirl
    Eisa skrev 2009-01-29 22:40:42 följande:
    Räcker det att gå omvårdnad på gymnasiet eller måste man plugga några månader till efteråt? Jag tänkte jag skulle bli det för då får man ganska mycket pengar och då kunde jag jobba deltid, kanske 08-12 för då slipper sonen vara på dagis så länge.
    Plugga på distans då?
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • kaosmaskinen

Du måste ta en påbyggnadskurs efter gymnasiet på 3 veckor, kommer inte ihåg vad den heter, men det var nåt på nävro. Tror jag.

• Eisa
    kaosmaskinen skrev 2009-01-29 22:44:37 följande:
    Du måste ta en påbyggnadskurs efter gymnasiet på 3 veckor, kommer inte ihåg vad den heter, men det var nåt på nävro. Tror jag.
    Ok, är den svår? Måste man läsa böcker och hålla på?
  • Eisa
    Sencha skrev 2009-01-29 22:41:53 följande:
    Du får väl hitta någon bra i din omgivning att öva på? Så kan du säkert hanka dig fram på att skriva något om "erfarenhet" i ditt CV.
    Ingen vill ju
    o GUTEGIRL o skrev 2009-01-29 22:42:12 följande:
    Plugga på distans då?
    Mmm, tänkte nästan det.
  • Champagne

Finns den inte som 2-åring KY-utbildning?

• Sencha

Fast, förresten, är inte hjärnoperationen ganska komplicerade? Tror det tar lång tid varje gång. Svårt att jobba 8-12, då.
    Eller du går när klockan är 12, oavsett om du är klar? Lämnar patienter, säger "vi fortsätter imorgon"?

Januari 2009: storebror har fyllt 5 år, lillebror har fyllt 6 månader
  • gutegirl
    Champagne skrev 2009-01-29 22:47:54 följande:
    Finns den inte som 2-åring KY-utbildning?
    AMS hade nån har jag för mig. Deras enda krav var fullgjord SFI.
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Frontline

Misslyckas man med en hjärnoperation så är det ju bara att lobotomera istället...

• Gremlin666

En kompis kompis pryade på ett ställe, kanske han kan hjälpa dig in?
    Han känner både städerskan och fastighetsskötaren, han har sett en operation på TV och kan gångertabellen (utom 9:an men den ÄR svår)

Tycker du ska satsa på din instinkt, har man rätt inställning så löser sig det mesta och du har mer försprång än de flesta.

• MatsAtari

Sencha skrev 2009-01-29 22:48:09 följande:

Fast, förresten, är inte hjärnoperationen ganska komplicerade? Tror det tar lång tid varje gång. Svårt att jobba 8-12, då. Eller du går när klockan är 12, oavsett om du är klar? Lämnar patienter, säger "vi fortsätter imorgon"?
    Beror på. Behöver ju inte bli svårare än man gör det.
    Fingertoppskänslan är viktig
  • Karlsson

Jag tycker du bara ska sätta på dig operationskläder (finns säkert på Butterix)gå in i en operationssal och bara ta över.

Du har inget att förlora

Det kan dock vara bra att ta en snabbkurs i thaimassage eller matlagningskurs för dementa, då klarar du det lätt med lite god vilja!

Svar på tråden Hur blir man hjärnkirurg?