Små röda prickar i ansiktet?????
Hej!
Min 3 månaders pojk har ikväll fått små röda prickar i ansiktet. Man kan känna dom då man stryker honom på kinden. Någon som har någon aning om vad detta kan vara?
Hej!
Min 3 månaders pojk har ikväll fått små röda prickar i ansiktet. Man kan känna dom då man stryker honom på kinden. Någon som har någon aning om vad detta kan vara?
Värmeutslag är ju vanligt i hos dom små eller helt enkelt reaktion på torr hud. Alla får ju torrare hud under vinterperioden.
håll uppsikt. sprider de sig eller blir fnasiga prata med bvc. Det behöver inte betyda att det ska vara mer än värmeutslag, men det kan vara så att det är allergi. allergi mot mjölkprotein börjar ofta på det sättet. Det gjorde det på vår son. Så håll uppsikt som sagt ifall ifall att.
kan oxå va en sen reaktion på hormon fläckar, borde i så fall uppstå under 0-2 mån.
min vännina hade en liten kille med det.
det är mammans hormoner som finnns i bäbisen som utsöndras.
helt normalt.
men kolla för säkerhets skull med bvc, så han ej är allergisk.
ammar du kan det ej vara det, då försvinner det av sig självt,
fryxan- "ammar du kan det ej vara det, då försvinner det av sig självt" Menar du att det ej kan vara mjölkallergi då man ammar eller hur menade du? För mjölkallergi kan uppstå när man ammar nämligen. Har man ett barn med mjölkproteinallergi och ammar så måste man byta diet själv då proteinet i mjölken förs vidare till barnet. inte i samma styrka men lite av det och vissa barn är känsliga tom av den lilla mängden.
Tack så mycket för svaren! Ska ringa BVC på måndag och höra så att det ej är allergi.
är det inte sånna hormonfläckar?
vår son hade massa röda små prickar i ansiktet (tror man även kan ha det på kroppen också), men det försvinner av sig själv..
men kolla med bvc!