astralresor
Har läst hur man skall gå tillväga för att göra astralresor. Men saken är den att jag somnar istället för att hålla mig kvar.
Någon som gjort detta?
Hur lång tid tog det för er innan ni lyckades?
Har läst hur man skall gå tillväga för att göra astralresor. Men saken är den att jag somnar istället för att hålla mig kvar.
Någon som gjort detta?
Hur lång tid tog det för er innan ni lyckades?
Astralresor är intressant, även om jag aldrig gjort någon. Jag tyckte "Astrala resor ut ur kroppen" av Thomas Karlsson var spännande.
Det finns inga atralresor. Det är "bara" lucida drömmar. Läs om "lucid dreaming" så får du reda på hur du ska göra för att vakendrömma. Det är väldigt häftigt men knepigt, och med ett kritiskt öga öppet så kommer du lära dig mycket om hur din egen hjärna fungerar, eftersom du absolut inte reser någonstans.
För att resa/drömma: Håll utkik i din dröm efter något so är underligt. Till exempel, om du ser en gigantisk groda, tänk då: det där var konstigt, jag måste drömma... sedan när du vet att du drömmer, då kan du bestämma dig för att resa tillbaka i tiden tills den dagen då du var liten och fyllde 5 år. Plötsligt är du där och alla är där och ser ut som dom gjorde då, eftersom informationen hämtas ur din hjärna, ur dinna minnen. Otäckt va. Men spännande. Och det känns exakt som att vara vaken. Exakt!
Jag tänker inte tala om vad som finns eller inte finns, jag har större respekt för människors enskilda tro än så *syftar uppåt*
Iaf, anledningen till att du somnar kan vara att du helt enkelt är lite rädd för vad som ska hända och kanske "smiter" från uppgiften den vägen
Jag har nämligen det problemet vid meditation, du vet...... släppa kontrollen helt osv....
Teskedsmamman skrev 2009-01-30 02:14:14 följande:
Men nu är det ju det där med olika typer av religion att de går inte att motbevisa, lika lite som de går att bevisa. Kan då folk inte bara få ha sin tro ifred? Det skadar ju ingen.
Jag varesig tror eller inte tror på astalresor, just därför tycker jag att det är spännande att läsa om dem.
Klardrömmar är en förklaring, astralresor en annan.
Astarte skrev 2009-01-31 00:25:07 följande:
R Franklin skrev 2009-01-31 08:31:53 följande:
Astarte skrev 2009-01-31 00:25:07 följande:
SkåneP skrev 2009-01-31 11:57:29 följande:
Det finns ju massor av människor som upplevt och beskrivit nära döden upplevelser vilket på många sätt liknar det som kallas astralresor.
Jag vet att det forskas mycket om detta just nu. Det går helt enkelt inte att bara ignorera något som så många upplevt. Samtidigt är det en högst personlig upplevelse som man oftast inte har något behov av att bevisa för någon, möjigtvis för de närmsta. Alla kan lära sig det och när man väl är med om det så VET man att det inte är en vanlig dröm då man oftast är helt medveten. Du vet väl själv när du drömmer eller är vaken?
Astralresor och Lucida drömmar är två skilda ting. Jag har upplevt båda och det går inte att jämföra. Precis som i allt annat i livet så finns det olika styrkor och nyanser inom dessa upplevelser också.
Sen att upplevelserna är besläktade är en annan sak, men för mig kan man inte likställa dem. Det är samma sak som att säga:
"Ketchup finns inte, det är samma sak som tomatpuré" eller "Pussar finns inte, det är samma sak som kyssar".
Teskedsmamman skrev 2009-01-30 02:14:14 följande:
Järnvilja skrev 2009-01-30 21:33:28 följande:
Vad skall jag göra skrev 2009-02-02 00:23:07 följande: