• jessapessa

Mäklarassistent!!

Någon som studerar/har studerat till Mäklarassistent?

Hur var Eran utbildning?
    Distans eller i klassrum?
    Mycket plugg?
    Har ni fått jobb?

Berätta allt om utbildningen, jag är så nyfiken!!
  • Svar på tråden Mäklarassistent!!
  • kaosmaskinen

Jag började jobba och gick en kurs parallellt. Lite juridik, lite ekonomi. Rätt meningslöst, mäklarassjobbet är inte särskilt komplicerat, man lär sig det på en vecka. På min tid gjorde jag allt utom gå på intag, dvs jag fotade, tog fram planlösningar,kontaktade föreningar redigerade bilder,gjorde annonser, skrev objektsbeskrivningar, höll visningar, höll budgivningar, höll i kontraktsskrivningen och lutligen även tillträdet. Jag tror inte det är juridiskt helt kej att assen håller i hela affären på det där sättet, så jag tror inte du kommer ha det så på vilken byrå du än söker.

• jessapessa

kaosmaskinen: Okej.
    Vad menar du med började jobba? Sökte du jobb som mäklarassistent utan ubildning, och blev utbildad på jobbet?
    På din tid, när var det?

Nej, en assistent får inte hålla i allt själv, det har jag förstått.

Någon mer som utbildat sej till mäklarassistent?
    Berätta!

• jessapessa

Puffar upp.. nååågon finns det väl som läst till mäklarassistent?

• kaosmaskinen

Jo, jag sökte bara jobbet, det var 2000 (på Notar) Hade innan jobbat som ekonomiassistent (och bartender ) jag vet inte om det såg bra ut på pappret, men jag hade ingen större nytta av det iaf. Photoshop kunde jag inte heller innan.

jessapessa skrev 2009-01-30 16:45:18 följande:
    kaosmaskinen: Okej. Vad menar du med började jobba? Sökte du jobb som mäklarassistent utan ubildning, och blev utbildad på jobbet? På din tid, när var det? Nej, en assistent får inte hålla i allt själv, det har jag förstått. Någon mer som utbildat sej till mäklarassistent? Berätta!
  • kaosmaskinen

och ja, utbildningen fick jag medan jag jobbade.

Svar på tråden Mäklarassistent!!