odd???add???
Har hört talas om odd här på fl. Skulle vilja veta vad det är! O om ngn kan svara mig på vad ADD är? Tacksam för alla svar..
Har hört talas om odd här på fl. Skulle vilja veta vad det är! O om ngn kan svara mig på vad ADD är? Tacksam för alla svar..
INGEN SOM VET?? Har en vän som dom säger att hennes son kanske har add? Snälla ingen som kan hjälpa mig??
verkar vara ett samlingsnamn för ADHD, MBD, Damp, autism, hyperaktivitet, autistiska störningar. här stod det lite om det; www.klokast.se/siem/ADD.html
ADD är en sk "bokstavskomination".Enkelt uttryckt: delar av ADHD.ADHD står för AttentionDefixitHyperactivityDisorder. ADD:Attention Defixit Disorder.ADD=avsaknad av uppmärksamhet alltså en "störning.Rörigt?Fråga isåfall!
Mamman frågade aldrig var det är riktigt.. Skulle bara vilja veta hur det visar sig. vad man kan göra för dom. ska genom gå ett slags test i skolan till hösten.. någon som kan berätta lite mer? Tacksam för alla svar lite som mkt.. kram på er!!
ADD är ADHD utan hyperaktivitet. ADD personer är mer dagdrömmare och "försvinner" in i sin egen värld och har samma problem med tex ouppmärksamhet och planering som de som har adhd. Det är så jag förstått det. Kolla på www.attention-riks.se
ODD trotssyndrom enkelt uttryckt
ADD är adhd utan hyperaktiviteten. jag har en son som är 15 år som har adhd + odd. är det nåt du vill fråga om är du välkommen=)