• Helene

Öppen förskola Hässelby villastad/Vinsta/kälvesta?

Hej,

Jag är ganska nyinflyttad i norra hässelby villastad och  skulle gärna vilja ha tips på någon bra öppen förskola i närheten. Min dotter har precis fyllt ett år och saknar jämnåriga i närheten att leka av sig med.

Tips, någon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-01 12:14
    Ingen som vet..?
  • Svar på tråden Öppen förskola Hässelby villastad/Vinsta/kälvesta?
  • MkrKabe

Det skall visst finnas öppen förskola i hässelbyvillastad, i kyrkan dock, men skulle inte tro att det är kyrkligt på något vis liksom

• Helene

Okej, tack för tipset. Det ska jag kolla upp.

• emeliev

blackeberg har en superbra!

• Wambamcam

Jag har varit i Vällingby C i S:t Tomas kyrkans öppna förskola. Det har varit jättebra tycker jag! Har för mig att det är öppet typ måndag f.m, tisdag ca 9-15.30 och torsdag e.m. Där har jag och min son blivit mycket välkomnade. Är inte speciellt kyrkligt som man kanske kan tro. Det enda som vi gjorde var att på sångstunderna sjöng vi bl.a "Det lilla ljus jag har"!!
    Hoppas att du hittar ngn ställe som känns kul att gå till. Det är ju kul för de små liven att få träffa andra!

• Smurfan80

Under församlingshuset i hässelby villastads kyrka så finns en öppen förskola. Jag ska dit imorgon :) Dem har öppet måndagar och torsdagar 13.30- 16

Inte alls kyrkligt som man kan tro. Varierar med folk där.

• Smurfan80

Den kommunala som låg vid åkermyntan har brunnit och har inte öppnat än vad jag vet.

• verosus

Hej!

Nu flyttade jag från Hässelby för snart två år sen, men när jag bodde där så var jag på en helt underbar Öppenförskola som låg på Ormängsgatan. Den ligger om du kör Maltesholmsvägen och svänger in vid Statoilmacken på Ormängsgatan så låg den lite längre upp på hö sida. De två kvinnorna som jobbar där är helt otroligt bra och jag spenderade många dagar i deras och de andra föräldrarnas sällskap. Det finns även en parklek i Hässelbygård som är toppen att vara på när barnen blir lite äldre!

Lycka till och jag hoppas du tar dig dit - det är verkligen ett fantastiskt ställe med en underbar personal!
    Susanne

• Helene

Tack, för alla svar- nu har jag lite att välja på! Skumt att det är så svårt att hitta information på internet om öppna förskolor.

Vi brukade gå till kyrkans öppna förskola i ulriksdal innan jag flyttade och den var verkligen jättebra så jag har inget emot att gå i kyrkans regi. Jag tror vi ska testa den i villastaden först eftersom det är gångavstånd. Nu har lillan blivit förskyld så vi får vänta till nästa vecka. :(

Emeliev: Var ligger öppna förskolan i Blackeberg?

• Smurfan80

Jag håller med om dålig information om öppna förskolor, men du kan gå in och kolla på stockholm.se så har du de kommunala. Sen kan du gå in på kyrkornas hemsidor där står det säkert om deras verksamheter. Vi var i villastan i dag, personalen är jätte gullig, och det brukar vara lagom med folk där.
    Då kanske vi syns någon gång.

• Smurfan80

Just det , det har funnits en kommunal öppen förskola på carl bondes väg. Men den har brunnit och öppnar igen i augusti.

• emeliev

den ligger mittemot tunnelbanan. inne i vårdcentralen.

• Helene

Verosus: Ditt omdöme var så bra så jag måste nästan ta mig till Hässelby gård oxå fast det är en bit bort! 

Smurfan: Jag har sökt på kommunens sida men alla ligger så långt ifrån oss...Tråkigt att den kommunala i Hässelby har brunnit, den ligger annars ganska nära oss. Roligt att du tycker att kyrkans öppna förskola är bra i varje fall. Det är alltid bra att få lite förhandsinfo ;)

emeliev: tack!

• Akville

hej, det var gammalt tråd men tänkte kanske någon kan uppdatera den..
    jag också ny inflytat och saknar kompisar här.. 

bor i backlura.. är det någon som vet där nära någonting...  

Svar på tråden Öppen förskola Hässelby villastad/Vinsta/kälvesta?