• delfinen80

Reserverat belopp som sen har försvunnit

har en liten undran, om nån varit med om samma sak. För en vecka sen så hyrde vi en bil och beloppet för den reserverades på mitt konto. men nu idag ser jag att reservationen är borta och pengarna har kommit tillbaka till mitt konto. Vad kan det bero på? Ska jag ringa uthyrningsfirman och höra?? Eller kommer det att dras senare?
    Någon som varit med om något liknande??

• Svar på tråden Reserverat belopp som sen har försvunnit
  • TigerLinn

inte varit med om det. men ring din bank och fråga.
    och kolla vad som händer om banken säger att de INTE får dra pengarna senare ifall reserverade belopp försvunnit som du säger då brukar de vara lugnt ringa banken först.

• marjalena

Har hänt mig flera gånger och jag blir lika förbaskad varje gång! Tror det är så att beloppet bara kan vara reserverat ett visst antal dagar, sen faller det tillbaka om butiken inte dragit pengarna. De kommer att dras igen senare.

• alvanova

plus hade ett inslag om sådant igår på tv, då handlade om mackar som reserverar pengar vid tankning men om du sedan inte tankar för så mycket så är ändå pengarna reververade någon dag, gå in på SVT:s hemsida och kolla under PLUS det kanske står något där om inslaget igår...

• delfinen80

okey.. Då väntar jag ett tag!! Har det inte dragit om en vecka så får jag väl höra vad som hänt!

• Anonym (....)

hej,

Kan du se om de har dragit någon annan summa i efterhand, när ni lämnade tillbaka summa?
    Oftast så reservar de ett belopp som är lite större än det egentliga belopp för garantera deras säkerhet, ifall kunden inte tanka upp, få parkeringsböter osv att det finns pengar på kortet.

Om det inte är något så ring med uthyrningsfirman så får de kolla upp, så du inte får en chock senare utan vet vad som är på gång.

Hoppas det löser sig.

• Anonym (....)

Glömde skriva, egentligen ska de se till att alla kontrakt är avklarade... inom någon dag.
    Så de borde ju göra det, var det en vanlig hyra, ingen special?

• delfinen80

vi lämnade tillbaka bilen i måndags morse.. Förra gången vi hyrde via dom så var det inte så här.. Då drogs summan samma dag vi lämnade tillbaka bilden

• Anonym (....)

oki, då måste det vara något galet påvägen. Jag hade nog kollat med banken och biluthyrninsfirman, något man vill ha avklarat så man vet hur mycket man ha att röra sig med.

Svar på tråden Reserverat belopp som sen har försvunnit