• Svar på tråden Inskrivning på Mama Mia...
  • Matty

Hej!
    Om du menar vad det kostar att skriva in sig på mödravården, så är det gratis. Går där på söder och tycker det är toppen!

• mimsen X

Jag går också på Mama Mia på söder! Har en toppenbra barnmorska som heter Ann-Cathrine! Alla besök är gratis!!

• Matty

Har för mig att det står i deras broshyr att vissa saker kan kosta, men inget som ingår i den "vanliga" vården, typ läkarkoll och ultraljud och så. Fick dock betala 50 kr för fotot fr ultraljudet, på sös fick vi 4 foton gratis när jag väntade tjejen....
    Jag har en bm som heter Maria och är toppen!
    Kram!

• MissBeccis

Jag kommer oxå att gå på söder, ska dit på inskrivning 8/9.

• Lotta80

Går också på MamaMia på Söder. De är helt underbara!!
    Och precis som Matty skriver, allt det "vanliga" är gratis, men foton från UL kostar 50kr.

Kram!

• soofee

Mimsen X: Ann-Chatrine hade jag oxå. Hon är jättegullig!

• ärtprinsessan

Alla har rätt till gratis mödravård i Sverige. www.vardguiden.se/Article.asp

Mama Mia var bra, men det var väldigt tråkigt att hänvisas till stora föreläsningar i en aula, istället för att ha det lite småskaligt i en grupp. Kommer inte att gå på Mama MIa igen.

• toy

Soofee och Mimsen X: Vad skönt att höra att ni har Ann-Cathrine och att ni är nöjda med henne. Jag var på inskrivning förra veckan, men då var hon sjuk så jag fick en annan som körde igenom inskrivningen på 10-15minuter och jag kände inte att jag hade möjlighet att säga någonting. Blev jättebesviken och kände direkt efteråt att jag ville byta mvc, men jag vill ju gärna ge min "riktiga" bm (Ann-Cathrine) en chans först. Men som sagt var... skönt att höra att ni gillar henne, känns genast mycket bättre.

• julijänta

Var på Mama Mia på Karlavägen när vi fick missfall för en månad sen, då kostade vul 260 kronor. Nu är jag gravid igen och ska boka tid för inskrivning så småningom.

Svar på tråden Inskrivning på Mama Mia...