• Anonym (Blä)

Är gravid och mitt kiss luktar så starkt!

Är gravid i v. 14 och mitt kiss luktar så starkt att jag får kväljningar. (Kväljningarna och luktkänsligheten kan iofs ha att göra med att jag har hyperemesis också.) Jag har inte uvi och jag dricker en massa. Var hos läkaren häromdagen som sa att jag bör dricka 2-3 liter om dagen! Annars var det inget fel på mig eller barnet. Beror lukten på gaviditeten eller att jag trots allt borde dricka ännu mer? Har inget minne av att det var så när jag väntade mitt första barn.

• Svar på tråden Är gravid och mitt kiss luktar så starkt!
  • Hallonmun

Har upplevt samma sak denna gången, förra gången kan jag inte minnas att det var så. Men det är nog hormoner och sånt som gör det. om du dricker 2-3 liter så tror jag inte du behöver dricka mer. Det är inte bra att dricka för mycket heller.

• amaan

du har möjligtvis inte ätit sparris, då luktar kisset sjukt illa...

• Anonym (Blä)

Nä, 2-3 liter är ju för mycket egentligen, men nu beror det ju på att jag mår illa och kräks så ofta som jag gör. Annars bör man inte dricka så mycket.

Skönt att jag inte är ensam i alla fall. TACK för ditt svar!

• lightfish

Jag har också hyperemesis och är i v.30. Jag har inte fått rådet att dricka så mycket eftersom då riskerar man att balansen i kroppen blir rubbad.... (salter och allt). Hur som helst så får jag knappt i mig runt 1 liter vätska om dagen och jag spyr desto mindre tack vare det. Dricker jag mer så ligger jag bara och spyr.

Jag skulle tro att lukten har med hormonerna att göra än att du dricker för lite.

• Anonym (Blä)

Haha, nej. Det har jag aldrig upplevt, men så är jag inte så förtjust i sparris heller.

Nä, jag har haft så här varje dag i flera veckor. Har tagit minst 4 urinprov, men det är inget fel på mig. Som tur är!

amaan skrev 2009-01-30 13:39:42 följande:
    du har möjligtvis inte ätit sparris, då luktar kisset sjukt illa...
  • Anonym (Blä)

Jag har varit lite uttorkad, därför skulle jag dricka så mycket. Alla andra värden var bra. Tycker också det känns konstigt att jag skulle dricka så mycket, magen är ju inte så förtjust i det. Jag har inte exakt koll på hur mycket jag dricker, men har en flaska eller glas med vatten stående bredvid mig hela tiden. Jag dricker när jag är törstig, men inte så mycket mer eftersom jag blir illamående. Försöker få i mig lite proviva och sånt med, eftersom det innehåller lite vitaminer och så.

Har väl mer hormoner i kroppen den här gången, eftersom jag mår så mycket sämre nu.

lightfish skrev 2009-01-30 13:42:44 följande:
    Jag har också hyperemesis och är i v.30. Jag har inte fått rådet att dricka så mycket eftersom då riskerar man att balansen i kroppen blir rubbad.... (salter och allt). Hur som helst så får jag knappt i mig runt 1 liter vätska om dagen och jag spyr desto mindre tack vare det. Dricker jag mer så ligger jag bara och spyr. Jag skulle tro att lukten har med hormonerna att göra än att du dricker för lite.
  • Anonym (Blä)

Vill bara påpeka att kisset luktar även när jag inte är uttorkad.

Svar på tråden Är gravid och mitt kiss luktar så starkt!