• C r e d o

Omöjligt korsord!!!

Säkert under fel rubrik men ändå. Fattas ett enda ord i mitt korsord som jag ska lämna in och det är ett annat ord för "fel". Jag har EN*S, alltså fattas näst sista bokstaven. Vet inte om det är för att jag är norsk men jag kommer i allafall inte på NÅNTING som passar, och det gör inga synonymordböcker heller... HJÄLP!

• Svar på tråden Omöjligt korsord!!!
  • Nicci

är du säker på att de andra orden är rätt

• AnneSophie

Känns spontant som att det kanske är fel någonstans. Vilka andra ord (och ledtrådar) påverkar detta ord?

« People will judge you on what you can build, not what you destroy. »
  • Tessideluxe

Oj, såg nu att det var ett ord för FEL. Då passar ju inte mina ord in. Trodde det var krypto du löste
    Jag tror du har gjort fel någon annanstans. Kan du ge frågorna runt omkring kanske vi kan hjälpa till med andra ord?

• C r e d o

Första bokstaven är ju E och bildas av frågan "utskott" vilket blir "EU". Andra bokstaven, N, bildas av frågan "Ladoga" vilket blir "iNsjö". Tredje har jag inte för det är en "död" bokstav, alltså ingen fråga som kan hjälpa till. Sista bokstaven är S som bildas av frågan "grillad" vilket blir "stekt".

Har också tänkt på "enas" men det är ju ingen synonym till fel, eller?

• C r e d o

Och allt runtom stämmer perfekt!

• C r e d o

Kan förtydliga: söker ett annat ord för "fel", hittar inget som passar på fyra bokstäver i någon synonymordlista.

• sysrq

Utskott=KU (Konstitutionsutskottet)
    fel=knas

• poppel

Kanske kan det vara utskott: KU så att fel blir knas?

• poppel

Tänker lika ser jag...

sysrq skrev 2009-01-30 16:08:02 följande:
    Utskott=KU (Konstitutionsutskottet)fel=knas
  • Sciarlotta

Kan inte utskott vara KU, så ordet blir KNAS ?

Sisyfos Manade Ynkryggen Glatt: - Sök Lustfyllt Yrke Nära Amor
  • Sciarlotta

Många som tänker lika

Sisyfos Manade Ynkryggen Glatt: - Sök Lustfyllt Yrke Nära Amor
  • Disela

hmm.. knepigt du..
    synonymer till fel

brist

felaktigt

illdåd

illgärning

inställelse

lapsus

misslyckande

oriktighet

tabbe

kan du inte skrivit fel nånstans?

• C r e d o

Hahaha, VAD ENKELT det var att rätta till! Tack! Ku ska det vara, och knas är helt rätt! Jippi! En timmes googlande i onödan, skulle gått in här direkt...

Svar på tråden Omöjligt korsord!!!