• Mummy

25-årskalas, ca 40 personer. Enkel men god mat att bjuda på?

Det står helt still vad jag ska bjuda på.
    Så kom gärna med förslag.
    Gärna något enkelt då jag tänkte göra maten själv, samt ordna lokalen vi ska vara i.
    Det blir ca 40 personer som maten ska vara till

• Svar på tråden 25-årskalas, ca 40 personer. Enkel men god mat att bjuda på?
  • salsajenny

tacospaj, hemmagjord pizza, pastasallad (färdigblandad eller var sak för sig så alla kan plocka det de gillar), smörgåstårta, lasagnette (finns färdigt på påse, bara tillsätt köttfärs och mjölk/vatten)...

• Lilla i

Mitt tips är dubbelmarinerad oxfile. Det är verkligen superenkelt till fest eftersom man gör allt dagarna innan och inte behöver göra ngt på själva festdagen + att det är himmelskt gott. Recept finns på ica.se Det fungerar bra med fryst billigare oxfile om man vill få ner priset. Till det kan man ha en paj och ngn sallad. Att tänka på är dock att man måste börja göra oxfilen 2 dagar innan eftersom den ska marineras 2 ggr över natt i olika marinader. Äts kall / rumstempererad så det behövs ingen värmning osv verkligen super!!
    Annars kan man ju göra ngn god och lite matigare sallad, paj, köpa lite korvar och annat småplock typ skinka, ostar osv och lägga upp på fat så kan ju gästerna ta vad de vill ha.

Svar på tråden 25-årskalas, ca 40 personer. Enkel men god mat att bjuda på?