• Mene

Anna Wahlgren HJÄLP!!! första natten för oss

Hej vi kör "sova hela natten kuren" ikväll. Eller rättare sagt så kör min man den på vår 5 månaders son som vanligtvis vill vakna varje kvart under natten.
    Min man har läst på och känner sig säker men jag är som ett vrak och sitter och lyssnar på pojkens skrik.

Finns det någon här ute som har koll?
    Hur länge kan det tänkas att de skriker första buffningen?
    Tänk om han aldrig slutar?
    Tänk om han far illa?

Hoppas någon vill svara!

• Svar på tråden Anna Wahlgren HJÄLP!!! första natten för oss
  • Mene

Svar från mig själv...

Han tystnade efter 40 minuter. Sonen frågade. Mannen svarade och drog bekräftelseramsan. Tystnad. Nu har sonen sovit i 20 minuter. Hoppas hoppas.

• Mene

Finns det någon annan som gör samma sak denna trevliga fredagskväll?

Peppa varandra?

• Mene

Nu är klockan snart 22 och han sover ännu. Efter midnatt brukar hans vakningar börja så vi får se hur det går.

• Jagatt

Jag håller iaf tummarna för er fastän jag inte har de problemen (har inga barn än :))

• katten korven

Det finns en SHN tråd i sömn/dagsrytm-fliken där de pratar om Anna Wahlgren och peppar och råder varandra, kolla där de har kollen!

• Liljan77

Usch,skrek stackarn i 40minuter?
    Så skulle jag aldrig kunna behandla mitt barn.

• itsbeenhurting

Stackarn hade det varit OM man inte visade att man fanns där! JA, det är förvirrande första natten/första eftersom allt blir nytt. Men jag kan lova er att det kommer bli lättare, och det går ju redan riktigt bra. :)
    Jag startade min kurning 12/22 på hennes 6månaders dag. Vi kämpar fortfarande ibland, men hon är nästan aldrig ledsen utan mest arg på mig för att jag gör som hon inte vill.
    Jag är otroligt glad och tacksam att jag hittade till denna metod. Jag trodde först Anna stog för 5minuters metoden vilket jag aldrig i livet tänkt köra på.
    Håll ut - och framförallt - gör INTE din man osäker och ifrågasätt honom! Känner han sig säker så ÄR han säker, lita på det. Låt inte hans säkra fina attityd brytas ner av din osäkra... ;) Din son kommer förstå honom.
    För min tjej tar det i genomsnitt 15min vid kvällsläggningen.

Du vet väll att det finns ett förum om Sova-Hela-Natten kuren?!
    www.annawahlgren.com - klicka dig in på forum :)

Önskar er all lycka till!!

• Mene

Han skrek ju inte konstant första 40 min och mannen fanns där och "hjälpte".

Han vaknade med jämna mellanrum natten igenom. Han vaknar vanligtvis t.o.m. oftare (använder mig som mänsklig napp och ska ha tutten i munnen hela tiden men oftast utan att amma, även sovning dagtid). Nu, denna natten, somnade han om ganska bra. Ibland på en gång när mannen sa ramsan och ibland behövdes buffning. En gång tog det en halvtimme men oftast gick det på några minuter.

Dagen har flytit på bra och vi håller tummarna inför natten.
    Det känns som om vi måste göra detta för alla skull. Sonen är galet trött på dagarna och behöver lära sig att sova utan mitt bröst i munnen.

• MalinEddie

Har ni provat andra sätt innan? Jag ogillar själv SHN och skulle aldrig någonsin använda den på mina barn men vi är alla olika. Hursomhelst finns det en tråd under sömn och dygnsrytm om SHN. Där kanske det är lättare att hitta likasinnade och få svar på era frågorGlad

Mene skrev 2009-01-31 16:33:28 följande:
    Han skrek ju inte konstant första 40 min och mannen fanns där och "hjälpte". Han vaknade med jämna mellanrum natten igenom. Han vaknar vanligtvis t.o.m. oftare (använder mig som mänsklig napp och ska ha tutten i munnen hela tiden men oftast utan att amma, även sovning dagtid). Nu, denna natten, somnade han om ganska bra. Ibland på en gång när mannen sa ramsan och ibland behövdes buffning. En gång tog det en halvtimme men oftast gick det på några minuter. Dagen har flytit på bra och vi håller tummarna inför natten. Det känns som om vi måste göra detta för alla skull. Sonen är galet trött på dagarna och behöver lära sig att sova utan mitt bröst i munnen.
  • Samach

Personligen fick jag mest ångest över Anna Wahlgrens tips. Min dotter sov väldigt lite redan som nyfödd, ibland totalt 30 min-
    1 h på en hel dag (kl 7-23), och Wahlgren skrev om att leka, äta, sova i ett bestämt mönster under dagen.. Skit i såna råd, känn efter vad som känns rätt för er och er bebis!!

Svar på tråden Anna Wahlgren HJÄLP!!! första natten för oss