• Anonym (Blödning)

Hjälp önskas! Blödning 5 dagar innan BIM, är graviditet uteslutet nu?

Jag fick igår en liten liten blödning när jag torkade mig efter toalett besök men sen inget mer.
    Idag var det en liten ljus rosa flytning och jag har 5 dagar kvar till mens.
    Är det uteslutet att jag är gravid?
    Vad kan detta med blödningen och flytningen bero på?
    Är det någon ide att gravtesta än?
    Oerhört tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Hjälp önskas! Blödning 5 dagar innan BIM, är graviditet uteslutet nu?
  • Minifer

Kan vara nidblödning som man kan få när ägget fäster. Graviditet inte uteslutet alls =)

• Anonym (Blödning)

Vad härligt att någon ville svara!
    Men kan man ha en nidblödning så nära inpå BIM?
    Borde jag få ett plus om jag testar nu och är gravid?

• Minifer

niblödningen brukar som jag förstått det komma ca en vecka efter äl men kan också komma när man skulle haft mens. Du KAN få ett plus, men det är absolut inte säkert, kan lika gärna visa neg. Säkrast är att vänta ett par dagar, allra helst till bim (men jag vet hur omöjligt DET är :) så hormonerna hinner gotta in sig om du är gravid

• Anonym (hej!)

Min kompis fick så. hon blödde lite i 2 dagar sen inget.
    Hon trodde att det va kört men mådde illa osv.
    Tog sen ett test efter nån v. och fick +!

Så än sålänge är hoppet inte ute!
    Lycka till!

• Anonym (Blödning)

Tack ni är underbara som ville svara!

Då vet jag lite mer ooch får fortsätta att hoppas...

• EttElaktTroll

Ca 7-10 dagar efter ägglossningen fäster ägget i livmoderslemhinnan och i sällsynta fall kan en sk nidblödning uppstå. Den uppstår när ägget sätter sig fast i livmoderslemhinnan. Bara för man har en blödning behöver det inte sluta i en graviditet, man kan få "missfall" innan det ens hinner visa sig på ett graviditetstest. Vanligast är dock att man får ett positivt graviditetstest efter en nidblödning.

• Anonym (Blödning)

Ok men jag är 12 dagar efter ÄL så det jag tänker är att det skulle vara lite sent för en nidblödning eller?

• EttElaktTroll

är du riktigt säker på när du hade äl då?
    Anonym (Blödning) skrev 2009-01-30 20:59:31 följande:

Ok men jag är 12 dagar efter ÄL så det jag tänker är att det skulle vara lite sent för en nidblödning eller?
  • Anonym (Blödning)

Ja om ÄL stickorna stämmer så är jag  säker på det.
    Jag fick full stegring den 17:de och då borde jag väl ha ÄL den 18 eller?

• EttElaktTroll

mellan 24-48 timmar efter. men ett ältest visar ju bara att hormonhalten är hög, inte att ett ägg faktiskt släpper, även om det troligtvis gör det inom 48 timmar efter.

• Smulan87

kan lika gärna vara tidigt missfall..

BF 11Juni 2009
  • Anonym (.)

Smulan87 skrev 2009-01-30 21:09:24 följande:

kan lika gärna vara tidigt missfall..
    inte om det inte kommer mer än en liten rosa flytning. Fortsätter du blöda och blöder så mycket som en vanlig mens är det dock nog det
  • Anonym (Blödning)

Tack för det du skrev om att det inte kan vara missfall p.g.a en flytning.
    JAg tänkte väl det att det måste blöda mer än så vid missfall!

• Anonym (.)

Anonym (Blödning) skrev 2009-01-31 17:12:31 följande:

Tack för det du skrev om att det inte kan vara missfall p.g.a en flytning. JAg tänkte väl det att det måste blöda mer än så vid missfall!
    =) Du får skriva och berätta hur det gick sedan!!
  • Anonym (Blödning)

Eftersom jah hade kvar denna tråd i mina favoriter tyckte jag att det var rätt att tala om hur det gått för mig:

JAG ÄR GRAVID GRAVID GRAVID!!!

• Minifer

Anonym (Blödning) skrev 2009-02-06 13:36:31 följande:

Eftersom jah hade kvar denna tråd i mina favoriter tyckte jag att det var rätt att tala om hur det gått för mig: JAG ÄR GRAVID GRAVID GRAVID!!!
    WAHEY!!! Grattis!!! vad kul!! yay!! Välkommen i klubben =) Hoppa in i vår oktobertråd om du har BF i oktober vettja =)
Svar på tråden Hjälp önskas! Blödning 5 dagar innan BIM, är graviditet uteslutet nu?