• LillaZ

göra rent plåtar

Hej!
    Är det någon som har något effektivt tips på hur man får rent plåtar? Det sitter fastbrända saker och så och dom har väl suttit där i typ 2 år. :) Jag har själv aldrig använt plåtarna, utan det är hyresgästerna före mig.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden göra rent plåtar
  • Lussekatten87

Lägg dem i blöt,om inte annat gör upp ett bad till dem i badkaret! och ha i såpa! det kommer att lösas upp, så kan du använda en diskborste.

(¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 31/7 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Champagne

Svinto.. och gnuuuugga

Skittradigt jag vet, men de blir fina sen

• LillaZ

Haha, och jag som trodde att jag skulle komma ifrån svinton! Stod med det i 5 min och tyckte att inget hände. Men annars är jag stor förespråkare av svinto. Ska testa såpbad. Tack så mycket för tipsen!

• mimmi 1

har precis gjort rent min långpanna på ett jättebra sätt....
    strö ut maskindiskmedel på plåten, och så häller du över kokande vatten, och låter stå ett tag, sedan är det bara att skura med diskborsten, och långpannan blir som ny igen... plåtar.. kom jag just på, har väl inte så hög kant,som långpannan har, men mina har iallafall en liten kant, såpass att det går att hälla dit lite vatten iallafall....

• a mor

Prova med såpa som du stryker på kall plåt, sen in i kalla ugnen på 100 grader i ca 5 minuter, låt svalna, ta ut och rengör.

• finafisken

Våra plåtra var också väldigt ofräscha när vi flyttade in. Jag tvättade med svinto tills jag tröttnade. Sen har jag kört dem i maskin efter varje gång jag har använt dem (jag har alltid bakplåtspapper på) men nu är de mycket finare.

Tråkigt att lägga så mycket energi på andras skit.

• drea

Det finns annars speciell ugnsrengöring på flaska, man sprutar ut det som ett vitt skum. Allting löses upp inom 10min sen är det bara att torka. perfekt vid flyttstäd, inte annars eftersom medlet är rätt dyrt, typ 60-70kr flaskan (räcker en gång).

• erinny

mrmuscles ugnsrengöring fungerar annars jättebra!
    Bara spruta på och låta verka. Luktar lite illa men innebär ingen kraftansträngning direkt=)

• LillaZ

tack alla jättemycket för svaren!

• skorpionen80

Mr Muscles ungsrengöring borde funka bra! Prova det och svinto efteråt om det behövs.

Svar på tråden göra rent plåtar