• Sidenblomma

    Pojke med kalasbyxor

    Jag sätter på grabben (2 år) kalasbyxor under overallen nu på vintern. Tycker det håller värmen bra och blir inte knöligt.
    Har fått både negativa och positiva reaktioner på det här.
    Gemensamt för alla verkar vara att dessa väcker starka känslor.
    Vad tycker ni om kalasbyxor och varför?
    Med kalasbyxa menar jag en strumpbyxa (med fot) som är lite tjockare, typ ull eller bommull.

  • Svar på tråden Pojke med kalasbyxor
  • lokisse

    ja som namnet säger kalas praktiskt och biligt lättsköt


    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Myror i brallan

    Jag kör också med samma koncept, dock har jag en liten tjej. Tilläggas bör att jag kört med samma koncept om det varit en gosse. Varför sluta med något som funkar?

  • Marma

    Fick rådet av svärmor o mamma at införskaffa såna till våra barn...perfekt under vinterkäderna sa det. Skaffade ett par o Tycker de e perfekta, allt i ett o inga byxor som ska klämmas in mitt i allt. Har aldrig fått några elaka komentarer som tur e.

  • hallon2

    Kalasbyxor under vintern, när overallen ska på är det optimala plagget!
    Ett bra basplagg för alla små barn... Här, där jag bor, har precis ALLA kalasbyxor - både flickor & pojkar.
    Ett unisexplagg enligt min mening.

  • Siabellon

    Fick en flashback jag måste berätta innan jag svarar på TS:

    när jag var liten var jag hemskt avis på en kompis som hade kalasbyxor när jag bara hade helt vanliga strumpbyxor - hur tråkigt var inte det!
    Vi hade alltså egentligen precis lika "benkläder" men med olika benämningar för dem. jag trodde hennes var för fest och glitter o så medans mina bara var just (trökiga) strumpbyxor! Fast jag SÅG att de var likadana.

    Så till TS: jag tycker strumpbyxor (som jag ff kallar dem)är super! både på killar o tjejer!

  • mamlan

    Självklart att killar oxå ska ha det..på min flickas dagis går det en pojke, i 4 års åldern som en dag kom i röda strumpbyxor med guldränder och en fin liten kjol..han tyckte han var super fin..Han valde även att vara tärna när det skulle lussas...modig kille redan i så unga år.

  • Kverulant67
    mamlan skrev 2009-01-30 22:56:03 följande:

    Självklart att killar oxå ska ha det..på min flickas dagis går det en pojke, i 4 års åldern som en dag kom i röda strumpbyxor med guldränder och en fin liten kjol..han tyckte han var super fin..Han valde även att vara tärna när det skulle lussas...modig kille redan i så unga år.


    Babsan idag?
Svar på tråden Pojke med kalasbyxor