Ensamstående: Hur mycket är era barn på dagis?
Som frågan lyder: Hur länge är era barn på dagis varje dag? Hur mycket jobbar du? Främst är jag nyfiken på hur ni som inte har någon hjälp i närheten löser situationen jobb/dagis
Som frågan lyder: Hur länge är era barn på dagis varje dag? Hur mycket jobbar du? Främst är jag nyfiken på hur ni som inte har någon hjälp i närheten löser situationen jobb/dagis
hon e på daglig 40h/veckan eller ja 39h och 30 min. jag pluggar heltid på komvux. jag har ett sånt schema med långa håltimmar att jag itne kan ta hem henne tidigare.
Som längst 7 och en halv timme, dagen jag jobbar dag och kväll är han ca 5 och en halv timme, sedan barnvakt i hemmet (kommunal) från 18-21.30. De perioder jag jobbar kväll är han runt 3-4 timmar på dagis sen barnvakt. Jobbar jag helg får han vara hemma någon/några dagar i veckan även om han tycker om dagis. Jag har ca en månads julledighet och ca 10 veckor ledigt på sommaren och då är han ledig men brukar mjukstarta på dagis med korta dagar den veckan (veckan innan det kör igång på riktigt med schemalagd arbetstid) vi har jobb som vi själva bestämmer tiderna på.
Har en väldig tur som trots allt får möjligheten att spendera så mycket tid med mitt barn.
Jobbar heltid och har ingen släkt där jag bor. Sonen är ungefär en vecka i månaden hos sin far.
Jag vågar inte ens räkna ut hur mycket tid sonen tillbringar på dagis/nattis
Han sover på nattis ca 10 nätter/månad. På vardagsmornarn hämtar jag honom efter jobbet och så lämnar jag honom på vår "dagtidsfsk" här i byn. Och där är han då från halv åtta till 15.
På helgerna är han på nattis från ca 18-19 på kvällen till ca 15 på eftermiddan när jag hämtar honom nåra timmar innan det är dags att jobba igen.
Iofs sover han ju mesta tiden på nattis... men det blir en del timmar.
Jobbar 93%.. mest natt, men även 4-5 dagturer på en 3veckorsperiod.
Det går jättebra, även om han inte är överförtjust att åka till nattis, men väl där så går det jättebra!