• lavande de provence

har någon varit i Österrike på sommar

planerar åka dit i augusti med en 3 åring,vilken del av Österrike ska man äka till? gärna lämplg för barnfamiljer,lite tips var ska man bor billigt o bra?

• Svar på tråden har någon varit i Österrike på sommar
  • Tattyn

Jag älskar Österrike på sommaren, det är sp otroligt fint där.

Jag har varit i Söll, Saalbach och Bregenz. Söll och Saalbach är små pittoreska byar i de Österrikiska alperna och Bregenz är en lite större stad vid Bodensjön på gränsen till Tyskland. Utav de ställen jag varit till skulle jag nog rekommendera Bregenz till en barnfamilj ioms att det är en lite större stad. Det är dessutom så pass nära Tyskland att man med lätthet gör en utflykt dit på nån timme om man känner för det.

• Kaprifolen

Skönt att höra att det är fint, ska troligtvis dit i sommar! :)

• agda06

Vi var i Österrike flera, flera sommrar när jag var liten. Otroligt vackert!

Vi var på flera ställen, Söll, Sahlfelden, Innsbruck... Vi åkte runt rätt mycket i Europa. Minns särskilt Grossglockner. Det är typ högsta berget eller nåt sånt... Med glaciär där man kan åka skidor mitt i sommaren. Jättetokigt tyckte jag, 8 år.. hi hi..

Njut av er semester!

• Tattyn

ettt ips är ju att gå in på www.tripadvisor.com och lusläsa deras österrike forum. Där finns alltid många matnyttiga tips om allt mellan himmel och jord från folk som själva varit dit på semester och framförallt från folk som faktiskt bor där

Svar på tråden har någon varit i Österrike på sommar