• Älgen

Fixa bilder på datorn.

Hej,

på min förra datorn hade jag ett program som hjälpte mig att göra foton lite roligare. Jag kunde där lägga ramar kring foton, sätta in blommor och text etc. På min nya dator finns inte detta och nu undrar jag om det finns nåt gratis på nätet man kan ladda ner så jag kan göra fina jul, påsk, födelsedagskort? Nån som vet?

• Svar på tråden Fixa bilder på datorn.
  • penelope

Jag har en hel del länkar med massa roliga och gratis redigeringsprogram, jag älskar själv att leka med bilder =)

Kolla under fototips, har som sagt massa länkar där.

www.memorian.blogg.se

Ha så kul!

• Annelitan

*viskar lite* kanske någon vill hjälpa mig med att hitta något gratisprogram där jag kan få bort tråkig bakrund och klippa ut bilder och få in dom lite roligt ...ja att man liksom klipper ut en viss bit ut fotot och klistar in den fint och gör ett nytt foto...förstår ni?...*ler*

Jag har försökt hittat program och laddat hem på datorn...men sen är dom på engelska eller funkar inte så bra...

• Stephany

Har du testat gimp eller paintshop pro?
    Det är bra gratis program ..

Men själv föredrar jag photoshop det är det allra bästa! :)
    Så har du möjlighet skaffa det...

(¯`°? ♥ www.stephanieronning.blogg.se ♥ ?°¯)
  • inze
    Stephany skrev 2009-04-23 04:09:24 följande:
    Har du testat gimp eller paintshop pro?Det är bra gratis program ..Men själv föredrar jag photoshop det är det allra bästa! :)Så har du möjlighet skaffa det...
    PaintShop Pro är inte gratis:
    http://www.dustinhome.se/pd_5010115030.aspx

Vad gäller Photoshop så kommer man väldigt väldigt långt med Photoshop Elements som kostar ungfär som PaintShop Pro:
    http://www.dustinhome.se/pd_5010186156.aspx
    Annelitan skrev 2009-04-08 00:38:18 följande:
    *viskar lite* kanske någon vill hjälpa mig med att hitta något gratisprogram där jag kan få bort tråkig bakrund och klippa ut bilder och få in dom lite roligt ...ja att man liksom klipper ut en viss bit ut fotot och klistar in den fint och gör ett nytt foto...förstår ni?...*ler*Jag har försökt hittat program och laddat hem på datorn...men sen är dom på engelska eller funkar inte så bra...
    Har du kollat på min lista med program:
    http://www.inzes.com/flbild/

De flesta gratisprogrammen går att få på svenska.
  • Älgen

Jättedum fråga kanske, är inte alls bevandrad i datavärlden, köper man Photoshop som en skiva som man sen lägger in?

Tack för andra länkar, ska kolla dem nu!

• Alle
    Älgen skrev 2009-04-23 08:53:29 följande:
    Jättedum fråga kanske, är inte alls bevandrad i datavärlden, köper man Photoshop som en skiva som man sen lägger in? Tack för andra länkar, ska kolla dem nu!
    När du köper PS så köper du ju programmet, med en skiva som du installerar och en produktnyckel som du aktiverar.
    PS finns i olika varianter och prisklasser - Från Elements för runt tusenlappen upp till CS4 Extended mm för 12.000 kr och mer.
    Som en vanlig användare kommer du långt med Elements.

Sedan finns det ett program som heter Adobe Lightroom som är helt suveränt, det ger dig möjlighet att jobba med jpeg-bilder som om de vore i RAW
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Fixa bilder på datorn.