• AlexandraK

Ngt fel på min hund...

Min schäferhane beter sig urskumt...
    Han slickar sig runt munnen/nosen HELA tiden. Han är ynklig och följer efter mig hela tiden.
    Ringde vetrinären. Hon trodde det kunde vara en allergisk reaktion, men tyckte det var konstigt att han inte var svullen eller liknande. Ville att vi skulle avvakta. Ngn som känner igen beteendet?

• Svar på tråden Ngt fel på min hund...
  • köttbullelydnad

Slickande runt munnen kan bero på illamående. Hur är det med analsäckarna?

• Crea Diem

Precis så höll min staffetjej på i natt, hon slickade sig om nosen och dreglade - sedan kräktes hon och sprang ut och hade diarre. Jag antar att hon mådde illa - därav slickandet runt nosen.

• AlexandraK

Gick en runda med honom men han kräktes inte. Han har en speciell min när han behöver kräkas - den har han inte nu.
    Jag vet inte om där är ngt med analsäckarna?! Kan dom göra så han mår illa?! Han har bajsat normalt, drar ej gumpen i marken...

• köttbullelydnad
    AlexandraK skrev 2009-01-31 17:59:12 följande:
    Gick en runda med honom men han kräktes inte. Han har en speciell min när han behöver kräkas - den har han inte nu.Jag vet inte om där är ngt med analsäckarna?! Kan dom göra så han mår illa?! Han har bajsat normalt, drar ej gumpen i marken...
    Var hos veterinären i torsdags med min hane pga att vi trodde att han hade fått tonsillit igen. Stank likkista i munnen, slickade sig kraftigt och verkade allmänt off.
    Det första veterinären gjorde var att tömma analsäckarna, och japp - där fanns en hel del "mys". Min hund signalerar inget om just säckarna, dvs kanar på mattor/gräs, slickar sig runt anus, etc. Så fick en helt ny lärdom i bagaget under vårt besök. Blev dock lite förvånad över att vi kom in för halsen och de pillade i bakvagnen Nu mår han helt okej igen
  • AlexandraK
    köttbullelydnad skrev 2009-01-31 18:01:31 följande:
    Var hos veterinären i torsdags med min hane pga att vi trodde att han hade fått tonsillit igen. Stank likkista i munnen, slickade sig kraftigt och verkade allmänt off.Det första veterinären gjorde var att tömma analsäckarna, och japp - där fanns en hel del "mys". Min hund signalerar inget om just säckarna, dvs kanar på mattor/gräs, slickar sig runt anus, etc. Så fick en helt ny lärdom i bagaget under vårt besök. Blev dock lite förvånad över att vi kom in för halsen och de pillade i bakvagnen Nu mår han helt okej igen
    Vad konstigt! Blir han inte bättre åker vi in...
    Var mest orolig att de kunde vara ngn hjärnblödning eller liknande.
  • köttbullelydnad
    AlexandraK skrev 2009-01-31 18:03:14 följande:
    Vad konstigt! Blir han inte bättre åker vi in...Var mest orolig att de kunde vara ngn hjärnblödning eller liknande.
    Det bästa är ju om ni åker in, men ha det i åtanke om inte veterinären kommer på det. Kolla analsäckarna. De orsakar illamående + dålig andedräkt
  • AlexandraK

Han har inget problem med andedräkten.
    Men jag ska säga nämna det för vet om vi åker in. Tack!

• Snowy

mina hundar gör sånna där slickningar om de blir väldigt upprörda, skrämda och rädda. Eller om nåt fastnat mellan tänderna eller i gommen, har ni kollat där? Eller om de mår illa och ska kräkas. Lycka till

Svar på tråden Ngt fel på min hund...