Huvudvärk varje eftermiddag??
Hej!
Den här veckan har jag fått en lättare huvudvärk varje eftermiddag.
Kan det ha något med graviditeten att göra?
Är i v. 16 nu.
Kram A
Hej!
Den här veckan har jag fått en lättare huvudvärk varje eftermiddag.
Kan det ha något med graviditeten att göra?
Är i v. 16 nu.
Kram A
Samma här och jag är bara i v10.
Jag känner igen det.. Jag är i v 11
Samma här och jag är i vecka 15. Tror dock att det kan ha med vädret att göra och inte med graviditeten, fast jag vet inte.
Är det någon som vet om man kan göra något för att förbygga så man slipper huvudvärken??
Jag försöker se till att jag dricker ordentligt med vatten, tycker att det hjälper lite. Jag har inte riktigt lika ont i huvudet i dag som tidigare i veckan.
Ja jag har försökt med vatten också , men då blir jag lättare illamående när jag druckit mycket och har lättare för at kräkas....dilemma.
Kan bero på järnbrist ockås, det sa min BM till mig. Jag var på inskrivning i v 12 och hon sa att om jag fick huvudvärk, blev anfådd lätt eller väldigt trött så kunde det vara järnbrist och då skulle jag ta järntabletter. Har haft lite huvudvärk till och från och är lättare anfådd nu än innan så det ska bli intressant att se mitt blodvärde nästa tisdag när jag ska på koll.
Mina blodvärden var ok för några veckor sedan i alla fall, men det kanske ändras fort eller??
känner igen mig så hade jag i 8 dagar fast med kraftig huvudvärk hela dagarna men nu är de bara så lite att jag inte ens räknar de så de kommer nog att försvinna
HUvvevärk härme.: e i vecka 12 (11+5)
jag har hart huvudvärk större delen av min grav, min läkare tror att det är nån sorts grav migrän. Hormonerna spökar *S*
LyckaJones Usch så vill vi inte ha det
Amadea: Det är oftast inte förrän efter vecka 20 som blodvärdet brukar börja förändras mer dramatiskt (OM det gör det...), men du kan ju alltid ringa din BM och be att få komma in och kolla Hb lite snabbt. Då får du ju i alla fall veta om du kan utesluta järnbrist.
Jag har också huvudvärk nästan varenda dag (14+6), men jag har mest kopplat det samman med att jag är så trött och illamående och har svårt att få i mig så mkt mat.