• ridgebacklover

Ni som har/hade stor hund i sängen när ni väntar/väntade ert första barn...

Undrar om det finns fler där ute som delar säng med en stor hund och nu väntar eller fått sitt första barn.

Hur gjorde ni???
    Om ni lät hunden börja sova ngn annanstans när började ni? hur gjorde ni?

• Svar på tråden Ni som har/hade stor hund i sängen när ni väntar/väntade ert första barn...
  • PixieApa

Sover er hund tillsammans med dig och man (eller fru eller vad som) i sängen alltså?

• CarlHerman

Låter som att ni har en ridgeback på ditt namn?
    Vi har en ettårig RR och när jag var gravid sov hon i en bädd i vårt sovrum. Strax efter bebisen fötts så tyckte sambon det var kallt i sängen så han började låta hunden sova bredvid honom och där sover hon fortfarande. Bebisen sover bredvid mig, inte i närheten av hunden alls. Tycker det fungerar bra men förstår om ni är tveksamma att ha hunden i sängen när bebisen kommit. När vi tränade iris att sova själv så började vi att ha henne i bur med öppen dörr, sedan i en biabädd. Det var lättare än vi trodde att lära henne sova i egen bädd.

• ridgebacklover

Epic:
    Tack för inbjudan till tråden, ska ja joina

Joo jag och min man har en dubbelsäng och mellan oss sover vår 5-åriga ridgeback hane.
    Jag e nu gravis i v 17 och vi har funderingar på hur vi ska göra, helt ärligt är det min man som helst vill ha kvar honom och jag som tvekar

Vi kommer att köpa en spjälsäng och montera bort ena sidan på sängen och ställa den på min sida, så att bebisen får en egen säng men ändå har min närhet.
    Men ibland kommer vi kanske ha bebisen mellan oss i alla fall......

• CarlHerman

Vår hund kommer få åka ner i bädden snart när hon ska löpa och när fästingsäsongen börjar, men lite mysigt är det att ha henne där.
    En femårig hund kanske inte är så lätt att lära sova i egen bädd. Har han alltid sovit med er?
    Iris sover utanför sambon och bebisen precis intill mig på ena eller andra sidan så jag är inet orolig att hon ska lägga sig på honom. Hon rör sig knappt på natten.
    Om ni ska träna honom på att sova själv så börja snart, men det är väl så ni har tänkt isåfall? Så att inte hunden förknippar det med bebisens ankomst.
    Skönt att höra att vi inte är de enda som sover med en stor hund!

• ridgebacklover

Det e ju precis det.....han har alltid sovit där¨, och såklart måste vi börja så fort som möjligt i så fall.

Funderar på att möblera om i sovrummet och i samband med det försöka få honom att sova i sin bädd (han har en nedanför vår säng)
    Det största problemet e ju att han just nu e vår bebis och ingen av oss vill bli av med honom

• PixieApa

Jag menade verkligen inte att ja, blablabla, som det lät
    Tycker själv om att ta upp Athos i sängen (en mycket stor hund). Men det är mer undantag än vanligt.

Athos sov i alla fall i vårt rum innan bebis och nu har vi kört ut honom. Det kändes fruktansvärt men han har ju en kattkompis som han ligger och sover tillsammans med. Detta för att Athos väcker mig hela tiden när han rör runt på sig och när man precis fått barn uppskattar man sömnen man får oerhört.

Hur som helst, vår hund har vant sig nu och verkar inte ha tagit direkt skada. Vi har införskaffat en skön bädd han kan ha utanför vårt sovrum. Jag känner mig lite som en svikare men är övertgad om att han fixar att sova utanför sovrummet.

Svar på tråden Ni som har/hade stor hund i sängen när ni väntar/väntade ert första barn...