• fendt87

Viktkurvor i Excel, hjälp!

Hejsan!

Hur gör man viktkurvor i Excel? Vi kan inte det programmet men jag och sambon kom på att vi ska väga våra lamm varje vecka och föra in och se hur mycket de går upp och sen få till en snygg viktkurva.
    Vill någon vänlig själ fixa en början på det så kan vi "skriva av" och själva fortsätta fylla i uppgifter? Vet ju inte i vilken ruta jag ska skriva vad.
    Men bara så det blir rätt från början?
    Hade varit jättesnällt!

Detta måsta vara med:

1Pontus, vikt 23/1: 6,5 kg
    vikt 30/1: 7,75 kg

2Pia vikt 23/1: 5,25 kg
    vikt 30/1: 6,0 kg

Tack på förhand!

• Svar på tråden Viktkurvor i Excel, hjälp!
  • fendt87

puff puff. ingen som kan? kom igen... eller skicka mig ett mail eller gb om hur jag ska göra. snälla!

• c0ol

fyll i i sellerna och sen kan du göra diagram i alla olika former, hur du gör är lite olika beroende på vilken version du har, men du hittar helt säkert hur du gör i hjälpen till excel

• Pappa G

Nu har jag inte Excel 2007, men i äldre versioner finns det en särskild diagramguide.

• c0ol

ja diagramguiden finns kvar. Skriv datum i en cell och vikt i en annan cell så kan du få en x och en y axel. Note to self: celler stavas med c inte s

• fendt87

...eller så kan nån av er göra det åt mig och maila länken till tinelina@hotmail.com ;) Nej men allvarligt, jag ska försöka ordentligt i eftermiddag efter jobbet. tack!

Svar på tråden Viktkurvor i Excel, hjälp!