• Shorona

Hur mycket kostar eran hund i försäkring?

Hej!

Vi håller på och tittar på olika hundar. Vi har fastnat för en lite äldre blandrastik som vi ska åka och träffa.
    Hur mycket kostar eran hund i försäkring per månad?

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • Svar på tråden Hur mycket kostar eran hund i försäkring?
  • LoveSharPei

Vi har nyss sagt upp försäkringen på våra 4 hundar eftersom den iallafall inte täcker NÅGOT alls!

Men tror vi betalade 500kr per hund innan. Men är inte säker...

• Shorona
    LoveSharPei skrev 2009-01-31 19:26:56 följande:
    Vi har nyss sagt upp försäkringen på våra 4 hundar eftersom den iallafall inte täcker NÅGOT alls!Men tror vi betalade 500kr per hund innan. Men är inte säker...
    Ojdå, det lät ju inte alls så roligt. Vilket försäkringsbolag hade ni?
  • LoveSharPei

Shorona skrev 2009-01-31 19:28:56 följande:

Ojdå, det lät ju inte alls så roligt. Vilket försäkringsbolag hade ni?
    Agria? Heter det så tro?

Men det beror mycket på den rasen vi har också - Shar pei. Ingen ide och försäkra dom, tyvärr.

Lycka till med eran!
  • lunkentuss

Skaffa istället (eller åtminstonde också) ett tillägg via hemsförsäkringen (drulle elr liknande). Då är ni försäkrade ifall om er hund skulle skada någon elr något annat. Ex. bita grannen, bita sönder utemöblerna hos en kompis osv...

• Shorona
    himmelsflickan skrev 2009-01-31 19:32:19 följande:
    Skaffa istället (eller åtminstonde också) ett tillägg via hemsförsäkringen (drulle elr liknande). Då är ni försäkrade ifall om er hund skulle skada någon elr något annat. Ex. bita grannen, bita sönder utemöblerna hos en kompis osv...
    Ah, okej, det ska jag kolla på.
  • Ulrikaz

Ja det här med försäkringar e ett dilemma har man som jag skaffat på sig lite djur (hundar & hästar) då kan kostnaderna springa iväg...en av min hästförsäkringar kostar 3678 kr om året....men man måste ju ha de...skulle det hända något kan man ju inte lösa det utan försäkring...

• isvinter

Hade folksam o betalade runt 350 varannan månad. Försäkringen står fortfarande i mitt namn men min mamma har tagit över vovven. Jag flyttade till ett annat län och nu är det 30 kr billigare. Skumt =)

• Shorona

Kanske en dum fråga men jag har ju aldrig ägt en hund själv, men är det skillnad i pris på att försäkra en renrasig hund och en blandras?

• Mammanseko

Vi har en strävhårig tax, har Agrias högsta försäkring (och enda som täcker tänder) och vi betalar då 170 kr i månaden.

Svar på tråden Hur mycket kostar eran hund i försäkring?