Kommunal förskoleplats i Södertälje!
Jag undrar om det finns några föräldrar här inne som har eller väntar plats till sitt barn. Hur tycker ni att systemet fungerar i denna stad? Skulle vara skönt att höra andras åsikter om det!
Jag undrar om det finns några föräldrar här inne som har eller väntar plats till sitt barn. Hur tycker ni att systemet fungerar i denna stad? Skulle vara skönt att höra andras åsikter om det!
Har båda mina barn på dagis här.
Vid första anblick kan systmet te sig lite stelbent, men pratar man med de som ansvarar för kön brukar det gå att ordna.
Mitt äldsta barn fick jag in på en förskola som jag direkt kände var fel. Ville byta redan vid inskolning. Fick då besked att barnet måste gå 6 mån på denna plats innan byte, för att inte störa barngruppen. Jag ringde dem en gång i veckan och "tjatade" och efter 6 veckor fick vi en ny plats.
Andra barnet fick jag först inte in på samma som första. De sa att det var omöjligt. Jag "vägrade", ensamstående, skulle bli ohållbart att hämta och lämna på olika ställen. Efter ett antal samtal med kommunen löste det så att de fick ha ett barn för mycket under ca 3 månader, för att min yngsta skulle få plats på rätt förskola från början.
Jag har nu pratat med de ett par gånger och senast idag så fick jag reda på att det e ca 40 barn före oss som ska ha en plats i mars och det finns inga platser! Detta system är så otroligt sjukt... Har en stor kille på 7 år snart å det va absolut inte såna här problem när vi skulle ha in honom på dagis!
Det sjuka e ju att vi, bor i Brunnsäng, kan få plats i Ronna. Två platser under oss står det en annan i kö som vill ha plats i Ronna men kan då hamna i Brunnsäng... samma garantimånad å allt!!! E inte det ett sjukt system så vet jag inte...
Funderar på att få politikerna att fatta att detta inte fungerar..... men hur fan ska man lyckas med det!
åh nej!! Jag ska ha in mitt barn på ett dagis i södertälje, närheten av rosenlund där vi bor helst! Det är ju inte så uplyftande att läsa det här. Har pratat med personen som har hand om kö och plaserings fågor och fick inte ur henne någonting... Har misstänkt att ja kommer bli erbjuden en plats i Ronna eler Lina el dyl.
Känns ju sådär att åka genom hela söderetälje med bussbyten för att hämta och lämna....
jag har talat om för de på placeringsenheten att vi e inte intresserade av en plats i Ronna, Lina, Geneta eller Hovsjö.... Hela systemet e ju sjukt!
Har som tur en svärmor som kan ställa upp på att ha Melle om vo blir erbjudna en plats där men jag tycker ite att det ska behöva vara på det viset. Hon som jag pratade med i förrgår sa att det inte va säkert att vi får en plats i mars!!!
Snacka om at de ställer till problem i denna jävla håla!!!
zarahz skrev 2009-02-05 09:07:51 följande:
zarahz skrev 2009-02-05 15:17:01 följande:
jag bor i västergård, fick en plats i ronna. jag har ingen bil så det vara bara att tacka nej till den platsen. och ja. då får man stå i kö i fyra månader till innan man får en plats. FFS det tar ju minst en timme för mig att bara gå DIT. hur f*n tänker dom?