• Anonym (hjälp!)

desperat!!! huskurer mot svamp i underlivet?

snälla kan ni hjälpa mig? har fått svamp i underlivet. Verkar mest vara mellan inre blygläpparna och lite vid slidöppningen. Jag behöver tips på huskurer då jag tror jag får ett nervsammanbrott snart!! tycker det är så obehagligt och gör ont. VIll att de ska försvinna nu men apoteket är stängt så ja kan inte åka å köpa något förräns i morgon.

tack snälla ni för hjälpen!!!

• Svar på tråden desperat!!! huskurer mot svamp i underlivet?
  • Anonym (naturell)

Filmjölk, naturell yoghurt har jag kört med i nödfall som ditt.

• Anonym (hjälp!)
    Svar på #1
    okej tack för rådet!! lindrar de nästan direkt??
  • Anonym (hjälp!)
    Svar på #1
    okej tack för rådet!! lindrar de nästan direkt??
  • MissLillan
    Svar på #3
    ja det gör de
  • Anonym (hjälp!)

okej tack!! någon annan som har andra råd??

• BeJay

har du småbarn? har du kanske lite barnpuder hemma? det funkar skitbra på mig, för du torkar ut och blir inte lika fuktig. och vid fukt kliar det juh, så detta e mest för att lindra kliandet :D
    tills du kan gå på bvc :D

• Anonym

Jag tvättar mig alltid numer med olivolja, funkar superbra. Har inte haft en enda svampinfektion sedan jag började med det. Tidigare hade jag svamp i tid och otid.

• Anonym

När jag får svamp så blir jag snustorr, det blir olidligt. Smörjer med olivolja då. HAr du xzylocain eller emblakräm kan du använda det för att bedöva klådan. Har själv börjat med pevaryl igår så vet hur det känns Har småsår i hela underlivet för jag kliat så hysteriskt. Och sen sved det som attan när man tog på pevarylen. Men symptomen lättade ganska fort.

• Queen70

Du behöver naturell yougurt eller fil till att börja med. Sen när symptomen lindrats kan det vara skönt att smörja med nåt mjukgörande oparfymnerat som ex. olivolja. Men börja absolut med yougurt eller fil och se till att den är skitkall. Sen ska du se till å lufta. Av med trollerna och spreta med benen.

Svar på tråden desperat!!! huskurer mot svamp i underlivet?