• Astarte

    Någon som är bra på trav / spel?

    Jag har för första gången köpt en spelpåse med en massa kvitton i, tänkte att det kunde vara lite kul. Men jag fattar inte mycket av kvittona, någon som är bra på det?

    På ett står det:

    Örebro
    Omg 4
    Lopp 8
    47 V 3

    Det där med omgång och lopp fattar jag, men 47 V 3, vad betyder det?

  • Svar på tråden Någon som är bra på trav / spel?
  • snel hest

    Astarte skrev 2009-01-31 21:03:09 följande:


    Jag har för första gången köpt en spelpåse med en massa kvitton i, tänkte att det kunde vara lite kul. Men jag fattar inte mycket av kvittona, någon som är bra på det? På ett står det: Örebro Omg 4 Lopp 8 47 V 3 Det där med omgång och lopp fattar jag, men 47 V 3, vad betyder det?
    Lopp 8 är just vad det låter som (åttonde loppet, V75-avdelning 5), 47 är insatsen, V står för vinnare (kan även spela P för plats eller V/P), sista 3:an är den häst du satsat dina 47 kr på.

    Dessvärre vann ju inte den hästen
  • Dryorophus

    Om du går in på atg.se så kan man kolla upp lopp nr 8, så är det avdlening 5 i V75.
    V75 är ett spel sytem där man skall pricka in vem som vinner i 7 olika lopp.
    Man får oftast vinst om man har mellan 5 och 7 rätt.
    Det har ingenting med din lilla lapp att göra och var kanske onödig info.


  • snel hest

    Astarte skrev 2009-02-02 01:59:43 följande:


    En fråga till. Vad fick du avdelning 5 ifrån? Tacksam för svar.
    Varje dag, förutom julafton, finns en så kallad rikstotobana, där avgörs V65,V64 eller V75, beroende på veckodag. Ett antal lopp körs under en kväll, första start brukar vara kring 18.30 på vardagar. Men spelstopp på V65 och V64 är aldrig före 19.00, då körs ett antal lopp före det är dags för kvällens huvudtävlingar. Därmed hänger inte nummer på lopp och avdelningar ihop. Oftast är det kvallopp och riktiga newbiehästar som springer före och även efter huvudtävlingarna.

    Oftast på V65 är det lopp 3-8 ingår och på V75 brukar det vara lopp 4-10. Det varierar så klart ibland också.

    Som någon nämnde innan så går det på atg.se att se vilken avdelning som är vilket lopp och vice versa. Men det går lättare att se i gratisprogrammen som finns hos ditt ombud eller på någon väggtidning som finns hos de allra flesta spelombud. Loppnummer står ovanför startande hästar i gratisprogrammen.
Svar på tråden Någon som är bra på trav / spel?