SaraHeleneBirgitta skrev 2009-02-02 02:38:53 följande:
TS- Om du är mamma själv så vet du nog också att en människa som går igenom en graviditet och sedan får barn mognar. Inte alla men de flesta gör det. Jag förstår inte hur människor kan med att sitta och tala om för en annan att deras barn inte borde få komma till pga att de inte lämpar sig som föräldrar just nu. Sedan så kan en med ADHD klara av ett barn alldeles galant. Har läst om en mamma på familjeliv, som är i medelåldern (har också ADHD) hennes man har gått bort, men hon klarar sig jättebra trotts allt och hon har flera barn, inte bara ett. Skött er själva och låt tjejen ta sitt val själv! Stötta henne istället! Prata med henne, men lägg dig inte i om hon ska ta bort barnet eller inte.
Känner du tjejen ifråga?
Om du skulle det så skulle du förstå att hon inte är mogen.
Hon förstår inte allvaret med att skaffa barn.
Ja jag vet hur det är att vara gravid,
men jag är inte alls på samma nivå som hon är,varken åldersmässigt eller med framtidsplanerna.
Jag har utbildning och jobb.Hon har inte slutat högstadiet än.
Hon kan inte ta hand om sig själv,
hon tar väldigt lätt på saker och ting och tänker inte hela vägen.
Sen var det ju inte meningen att det här skulle bli någon moraltråd,jag ville bara höra hur riktigt unga föräldrar lever,det är väl inget fel med det?
Jag kan ju relatera till mig själv i frågan,men jag kan inte svara på hur det är att bli mamma när man är 15.