• molekyl

Hur ska sea-band sitta?

Jag har lite lätt illamående hela tiden. Har köpt sea band men jag tycker de sitter så att det gör ont (och jag har dessutom otroligt smala handleder). Det står att kulan ska sitta mellan senorna, men vilka senor? Jag hittar bara en (som känns som minst två, tätt tillsammans). Är det där den ska sitta?

• Svar på tråden Hur ska sea-band sitta?
  • Angels Fall First

På mina så stod i instruktionen att två fingerbredder upp på handleden (pek och långfingret) och sen ska kulan ligga mittemellan lederna i sista fingret.  

People like you are the reason people like me need medication
  • Lotlas

Jag satte mina lite bortom den tydligaste senan (från tummen sett) och tyckte att de funkade bra då. Jag hittade också bara en sena. Men de ska ju inte göra ont! Prova att flytta runt dem lite tills det känns bra.

• molekyl

Angels Fall First skrev 2009-01-31 22:04:17 följande:

På mina så stod i instruktionen att två fingerbredder upp på handleden (pek och långfingret) och sen ska kulan ligga mittemellan lederna i sista fingret.  
    Det beror ju på hur du håller fingrarna (som ska vara tre enligt mina instruktioner). Men det jobbiga är ju senan.
  • Angels Fall First
    molekyl skrev 2009-01-31 22:08:34 följande:
    Angels Fall First skrev 2009-01-31 22:04:17 följande: Det beror ju på hur du håller fingrarna (som ska vara tre enligt mina instruktioner). Men det jobbiga är ju senan.
    Jag hittade två på mig själv nu (var ju tvungen att kolla ) men fingrarna har jag alltid hållit så att mitten av fingrarna hamnat på mitten typ, allt annat känns ju konstigt (enligt mig)
    People like you are the reason people like me need medication
  • molekyl

Lotlas skrev 2009-01-31 22:04:57 följande:

Jag satte mina lite bortom den tydligaste senan (från tummen sett) och tyckte att de funkade bra då. Jag hittade också bara en sena. Men de ska ju inte göra ont! Prova att flytta runt dem lite tills det känns bra.
    Alltså, till vänster om senan på höger hand?? För det är väl inte tänkt att den ska sitta PÅ senan?
  • Grebban

Det finns två senor, en lite större och en lite mindre...kika igen

(Det blir ungefär till vänster om höger hands sena och till höger på vänster hands sena eftersom den lilla senan är lite dold och knappen kommer ligga på den lilla senan.)

Kom sedan ihåg att det blir mer effektfullt om man ej har banden på sig så länge i taget. Har man dom tex en hel dag så "stänger man av" den punkten. När man känner att illamåendet avtar kan man alltså ta av dem för att sedan sätta på dem igen när det åtekommer...

• molekyl

Grebban skrev 2009-02-01 10:14:14 följande:

Det finns två senor, en lite större och en lite mindre...kika igen (Det blir ungefär till vänster om höger hands sena och till höger på vänster hands sena eftersom den lilla senan är lite dold och knappen kommer ligga på den lilla senan.) Kom sedan ihåg att det blir mer effektfullt om man ej har banden på sig så länge i taget. Har man dom tex en hel dag så "stänger man av" den punkten. När man känner att illamåendet avtar kan man alltså ta av dem för att sedan sätta på dem igen när det åtekommer...
    Oj, det hade jag ingen aning om. Det var bra att veta! Tack för den informationen. Jag kräktes igår, så jag sov med dem på inatt. Ska kanske inte göra det i framtiden då...
  • Grebban

Molekyl: Tror du kommer märka skillnad med att du får mer hjälp av dem om du hanterar dem som jag beskrev. Alltså av med dem så fort du inte känner det där "jätteillamåendet" och på med dem så fort det kommer tillbaka så kommer du märka märkbar hjälp direkt. Lycka till

• Lotlas

molekyl skrev 2009-01-31 22:12:38 följande:

Lotlas skrev 2009-01-31 22:04:57 följande:
    Alltså, till vänster om senan på höger hand?? För det är väl inte tänkt att den ska sitta PÅ senan?
    Ja, precis. Nej, de ska inte sitta på senan. Det gör ju ont..!
  • Tokstolla

köpte sea band idag. Eller ja, sambon köpte i gravidpresent Kan inte påstå att jag inte mår illa MEN de hjälper att ta bort det värsta just nu. Tack och lov!

Svar på tråden Hur ska sea-band sitta?