• Trulles mom

Hur långt mellan värkarna ska man ha som omföderska innan man åker

Nu är jag helt förvirrad känns det som. Sitter och klockar värkar och kommer inte ihåg hur långt det ska vara mellan värkarna och hur länge dom ska sitta i innan man åker in när man är omföderska. Vill ju inte föda i bilen direkt..

• Svar på tråden Hur långt mellan värkarna ska man ha som omföderska innan man åker
  • Blå Flygare

10-12 min har jag läst, men bara på ett ställe. Hade gärna hittat fler källor.

• 3 barns mamma84

5-6 minuter som omfödeska och förstfödeska 3min typ

• ladydivine

Jag har för mig att till mig sa dom 4 minuter, men jag kommer inte ihåg riktit.

Själv drog jag ut på det och gick hemma med 1-2 minuters mellanrum, ville ju inte åka in i onödan....tur jag hade nära till sjukhuset kan jag säga, 10 minuters resa bara =)

• Sirendes

7 min har jag för mig att jag har läst :S verkar som att vi fått olika bud ;)

• lunkentuss
    3 barns mamma84 skrev 2009-01-31 22:25:49 följande:
    5-6 minuter som omfödeska och förstfödeska 3min typ
    detta har jag oxå hört!
    står bland annat här under "frågor och svar":
    varktimer.se/
  • Mamma till 2 kottar

om man(som vi) har 30 min till sjukhuset vill man ju inte vänta för länge... skräcken är ju att föda i bilen brevid motorvägen.

när skulle ni åka om ni hade långt att åka

• 3 barns mamma84
    himmelsflickan skrev 2009-01-31 22:35:09 följande:
    detta har jag oxå hört!står bland annat här under "frågor och svar":varktimer.se/
    Precis
  • 3 barns mamma84

Ts hur går det för dig?

• Trulles mom

Still counting...6 min emellan och värkarna blir kraftigare nu...

• Mamma till Nicole och Alayha

Å vad spännande!
    Hur snabbt gick förra förlossningen?
    Jag brukar åka när jag känner att jag behöver lite lustgas
    Håller inte koll på hur långt det är mellan värkarna.

Svar på tråden Hur långt mellan värkarna ska man ha som omföderska innan man åker