• Baby Animal

HJÄLP!!!!! Misslyckad blekning av håret!! :'-O

Okej, HJÄLP!

Jag står i en sits där jag tänkte färga om håret från svart färgat med en liten utväxt till så blont som möjligt.

Jag köpte Poly´s Ultrablond 100, de bleker 4-6nyanser stod det och är vårdande.

Jag följde allt till punkt och pricka men nu sitter jag med en utväxt som är brons färgad och resten av håret ser antingen mörkbrunt ut eller fortfarande svart (är inte helt torrt ännu)

Törs jag bleka imorgon igen eller hur ska jag göra?

Frisören har jag inte råd med och såhär vill jag inte se ut i skallen

• Svar på tråden HJÄLP!!!!! Misslyckad blekning av håret!! :'-O
  • karsu

Nej, man ska inte bleka håret igen så snart. Har hört att man ska vänta i minst två veckor och med tanke på hur stark en blondering är så låter det rimligt.

Antingen får du finnadig i det och bleka ner det gradvis, lägga i en toning som döljer det värsta eller försöka få råd med ett frisörbesök.

• Baby Animal

Frisörbesök får jag inte råd med förren om 1mån minst

Toning biter inte på mitt hår, jag körde med svart swartskof (el hur de stavas) och allt rann bara bort, mitt mörkblonda utväxta hår vart mellanbrunt bara :-S

Så om något ska fungera så ska det vara blekning :-/ Och jag ska ut m killen om 1v ikväll o då vill man ju vara fin...

• Baby Animal

Ska tillägga att jag försökte tona det 2ggr med 3-4v mellanrum men samma sak hände då. Detta var för 1 och 2mån sen

• knyzzla

det finns inte så mkt att göra, man ska avfärga innan man bleker hår

• Tifastar

Har precis gjort samma miss som dej...
    Den j*vla blonderingen tog ingenting typ... knappt så att den tog något på utväxtranden (och då är jag endå mellan blond.)

Jag blev piss less o köpte en brun/röd färg o la i istället för att bleka igen.

Jag har fixat om från svart till ganska bra blond mååånga gånger förr men den här gången funkade det ICKE...

Vetta tusan varför...

• ElviraSofia

Jag hade svart och blekte det två gånger på två dagar, det blev ganska ljust men fläckigt. dock skulle jag itne ha det blondt utan färga om till rött sen. Mitt hår slet det inte alls mycket på då.

Kan du inte dra på en mössa eller något då, tills du vågar bleka igen? =)

• Baby Animal

Avfärgning går ju inte att köpa, har kollat överallt efter det.

Har också färgat från svart till blont förut, sist jag gjorde det (2år sen nu) gick det åt 8förp totalt innan jag blev helt blond, men det tog från första förp iaf :-S (visserligen var inte det blekning då utan blondering)

Jag tror jag törs försöka imorgon igen om min hårbotten känns bra.. om jag tappar håret får jag försöka investera i en peruk :-P

• Baby Animal

En mössa var en bra idé om hårbotten ömmar imorgon :-P Men den känns rätt bra redan nu så jag ska nog försöka ta mod till mig

Vad är det som gör att färgen inte tar?

• Tifastar

Varför finns det inte avfärgning att få tag på? =(
    Är ju as dyrt o gå till frisör....

• Baby Animal

Vet inte, jag har kollat på varenda affär häromkring som säljer hårfärger!

Ica, Konsum, Rusta, ÖB, Maxi, Willys

Det verkar bara finnas hos frisörer och ärligt talat så tror jag inte på avfärgning, det är ju färgning på sätt o vis, man får ju inte tillbaka sin naturliga färg direkt, el skulle det vara ett mirakel medel som "skrapar" bort allt färgat hår?

Isåfall är det ett mirakel om det skulle lyckas med mitt hår :-P Jag har färgat näst intill konstant sen jag var runt 12år nämligen..

Svar på tråden HJÄLP!!!!! Misslyckad blekning av håret!! :'-O