• NathalieAndersson

Vad passar till gula tapter?

Vilken färg passar med gula tapeter ?

Nån vänlig själ

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 23:08
    Håller på och letar gardiner men hittar inga rbra
  • Svar på tråden Vad passar till gula tapter?
  • NathalieAndersson

puffar lite :_)

• NathalieAndersson

kanske det kan göra
    jag är såå dålig på sånt här:-P

är till köket också

sambon tyckte det såg så tråkigt ut efter att jag tog ner julgardinerna och satte upp mina vit beiga igen

• lunkentuss

ilgott skrev 2009-01-31 23:12:54 följande:

kanske det kan göra jag är såå dålig på sånt här:-P är till köket också sambon tyckte det såg så tråkigt ut efter att jag tog ner julgardinerna och satte upp mina vit beiga igen
    hehe, hade han vant sig med julgardinerna stackarn
    mmm.. vitbeige smälter in lite i det gula kanske?
    Är absolut ingen expert inom området heller men en kompis hade gul tapet med orangeaktig bård i sitt rum och det var väldigt fint ihop :)
  • hallon2

Det beror sig såklart lite på vilken gul färg det är...
    och i vilket rum.

Är det en varm gul färg och ett vardagsrum så skulle jag välja en gardin i purpur - men jag älskar färg! :)

Lite mildare är kanske en gardin i nougat, choklad brunt är oxå väldigt snyggt så här i vintertider!

• maskrosfjäril

ljust limegrönt?

• NathalieAndersson
    Svar på #5
    www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=200387&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

även dom men det känns får mkt och för somrigt
    himmelsflickan skrev 2009-01-31 23:15:00 följande:
    ilgott skrev 2009-01-31 23:12:54 följande: hehe, hade han vant sig med julgardinerna stackarn mmm.. vitbeige smälter in lite i det gula kanske? Är absolut ingen expert inom området heller men en kompis hade gul tapet med orangeaktig bård i sitt rum och det var väldigt fint ihop :)
    haha ja han hade ju gjort det Röda det blir ju lite mer färg i det hela

---
    hallon2 skrev 2009-01-31 23:15:10 följande:
    Det beror sig såklart lite på vilken gul färg det är... och i vilket rum. Är det en varm gul färg och ett vardagsrum så skulle jag välja en gardin i purpur - men jag älskar färg! :) Lite mildare är kanske en gardin i nougat, choklad brunt är oxå väldigt snyggt så här i vintertider!
    det är i köket och det är nån blandning mellan ljusgul oh mörkgul..
  • miss bee

I köket har jag gult på väggarna å gardinerna går i rosa,creme och grått rutigt

• miss bee

köpte dom förra året på rusta och dom finns i år oxå i 3 olika färger tror jag!

• NathalieAndersson
    miss bee skrev 2009-01-31 23:18:52 följande:
    I köket har jag gult på väggarna å gardinerna går i rosa,creme och grått rutigt
    tack har 8 mil till närmsta rusta dock..

Men tänkte  desssa www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=223658&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink och nån enfärgad bakom.

men vilken färg då isf,

hrmm vilka problem
  • hallon2

Ellos gardinerna med blad var snygga. Kör på dom!
    På IKEA finns fina små-/bordslampor i glas (gröna) - det blir ett väldigt behagligt ljus av dom och dom passar fin till gardinerna.

Vill du ha det lite färgstarkare så slänger du in en orange detalj:)

Sats på ett vår-tema!

• miss bee

hmm ja jag gillar ju inte grönt och gult ihop men måste du ha något bakom då! Den gardinen du visa finns i kanallängd oxå. Men den jag tycker annars kan passa är cerry flower hankgardin. lite längre ner fanns den!

• Lina S

Vill verkligen inte vara taskig, men vill du verkigen ha gula väggar? För mig är det så "80" och fult.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • NathalieAndersson
    hallon2 skrev 2009-01-31 23:27:25 följande:
    Ellos gardinerna med blad var snygga. Kör på dom! På IKEA finns fina små-/bordslampor i glas (gröna) - det blir ett väldigt behagligt ljus av dom och dom passar fin till gardinerna. Vill du ha det lite färgstarkare så slänger du in en orange detalj:) Sats på ett vår-tema!
    det blir ju inte så mkt grönt på dom gardinerna så jag måste ha nån en färgad bakom.. men hittar inte nån fin..

tack för hjälpen
  • NathalieAndersson
    Lina S skrev 2009-01-31 23:30:31 följande:
    Vill verkligen inte vara taskig, men vill du verkigen ha gula väggar? För mig är det så "80" och fult.
    det är inte jag som tapetserat, bor i lägenhet och det var dom tapeterna när vi flytta in.. trist nog...
Svar på tråden Vad passar till gula tapter?