• Ardnas86

Ikea golv i kök.. eller?

Vi har hittat ett vitt golv på IKEA för 69:-/kvm som vi tänkt lägga i köket. Men har börjat tveka lite.. Är de någon som ha IKEA golv i köket? Bra/Dåligt?

• Svar på tråden Ikea golv i kök.. eller?
  • planerat09

Finns bättre att köpa. Ikeas golv är rätt ok men när man kan tappa det ena och det andra i köket tycker jag att man borde satsa lite mer. Vi valde ett golv som klarar hårt belastning. Det har man märkt att det har man fått valuta för. Köp även till ett specielt lim som hindrar vatten att komma ner i springorna.
    //Stefan

• Miss Lau

Vi hade Ikeagolv i vårt förra hus, både i kök och hall. Efter våra fyra år med tre småbarn och en massa slabb såg golven fortfarande ut som nya!

• Pappa G

IKEA:s laminatgolv håller en bra kvalité. Jämförbar med normalkvalitén hos övriga tillverkare.

Dock upplever jag det lite grinigare att lägga än andra märken.

En annan reaktion som jag fick av ditt inlägg var om ni verkligen har tänkt igenom det med att ha ett vitt golv i köket? Jag tror det finns hög risk för att det kommer att bli fort dammigt/smutsigt. Varenda liten spilld fläck syns ju markant.

• Ardnas86

Vitt golv är genomtänkt, eller så kanske man inte heller kan kalla de men vi har haft de tidigare och trivs med de. Tack för omtanken :)

Har ni tips på något annat ställe som säljer bra golv, inte allt för dyra?

• Tristanya

har ej ikea laminatgolv, men om ni ska lägga laminatgolv i kök så ska ni ha ett "limm" i alla skarvar så att vatten osv inte tränger ner o förstör "pappen" som är under laminatet (finns på byggvarhus o kostar ca 50kr för en tub, räcker till ca 10kvm)
    sen tänka på att ha en foam under så att golvet inte blir för hårt!

Svar på tråden Ikea golv i kök.. eller?