• elims

Ni som använder MAM ultivent till välling!!

Vi ger en flaska ersättning innan nattningen till vår 6-månaders men har blvit rekommenderade att gå över till välling för att se om han står sig längre.

Har fått tipset att använda flaskan MAM ultivent (och blanda 50/50 av ersättningen & vällingen ngr dagar för att han ska vänja sig för att sedan övergå helt till välling)

Ni som använder den flaskan, vilken storlek på nappen ska jag köpa??

• Svar på tråden Ni som använder MAM ultivent till välling!!
  • Busbellan

Min dotter dricker välling ur den flaskan och har sugnappen med skåra

Mamma till Nora, August och Ella
  • Annamaja

Dottern har den flaskan och hon använder napp nr 2. Tror det är den som föjer med flaskan.

• HoneyJ

Har napp nummer 3. Funkar jättebra. Då jag hade napp nummer 2 blandade jag i en skvätt ersättning i flaskan, då kom det lättare ut. Kan ju tillägga att då jag provade ge havrevälling med napp nummer 2 så stockades öppningen, kom ingenting ut.

• elims

Kan kanske testa att använda napp nr2 när vi kör 50/50 med ersättningen & välling och sen gå över till napp nr3 när vi bara kommer köra välling...?!

• CharmingGirl

Nr 2 hade vi till ersättningen, och gick sen över till den med ett kryss på (nr 3?) när det blev dags för välling.

• karsu

Vi kör med napp nr 3 till vällingen och 2 till ersättningen.

• NathalieAndersson

Vi kör med 2 till vällingen, funkar bra

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
  • fiamalm

Vi har X, men prova dig fram och se vad som funkar bäst för din bebis.

• elims

oj vad alla verkar köra olika.

Hur vet jag egentligen om nappen fungerar bra eller om jag måste byta till en större/mindre?

och...kanske en dum fråga...men måste han rapa efter vällingen?

• HoneyJ

Min son rapar nog efter vällingen, en mycket större rap än om han ätit ersättning ;)

När du testar napparna så vänd flaskan upp och ned och om det då droppar ut välling är nappen passlig. Rinner det så kan det bli svårt för barnet att äta, maten kommer för snabbt. Kommer det inget alls så kan du ju själv pröva den, och se om det helt har stockats eller om det är relativt enkelt att äta.

• lindalita

Vi kör med x-nappen, tror det är den de rekommenderar för välling...

• Skruttis1979

vi har också X-nappen.
    3:an hade vi till ersättning. Dottern är snart ett år ska jag tillägga.

Hon hade 2:an tills hon var runt halvåret, sen trean (vid ersättning)

x-nappen har vi enbart till vällingen. Vid ersättning har hon fortfarande trean-

Elma är världens centrum
  • mirian

1:an är för bröstmjölk, 0mån+
    2:an för vatten, bröstmjölk och modersmjölksersättning, 1 mån+
    3:an för modersmjölksersättning och bröstmjölk, 3mån+
    X är för välling och tjockare vätskor, 3 mån +

Sen kan det ju variera från barn till barn. Men skulle nog testa med 3:an först när ni blandar 50/50 och ett tag till... och sen gå över till x efter ett tag!

Svar på tråden Ni som använder MAM ultivent till välling!!