• Eisa

Lugna trygga barn har lugna trygga föräldrar?

Är det så?

Föräldrar till lugna lätthanterade bebisar och barn brukar få höra det, att "Det är er förtjänst för ni är så lugna/mysiga/ger massa närhet" osv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lugna trygga barn har lugna trygga föräldrar?
  • Taggtroden

Jag jobbar med barn 8-15 år och jag har aldrig sett något samband kan jag säga!

• tristania

Svårt att svara på...Men visst: dom jag känner, och som är lugna, har även väldigt lugna barn, så det kanske är så?

Själv har jag 4 hetsiga barn, är jag förvånad? Nepp Det är bara att gå till sej själv.

• Eisa
    tristania skrev 2009-02-01 11:45:54 följande:
    Svårt att svara på...Men visst: dom jag känner, och som är lugna, har även väldigt lugna barn, så det kanske är så? Själv har jag 4 hetsiga barn, är jag förvånad? Nepp Det är bara att gå till sej själv.
    Är du hetsig?
  • Eisa
    tristania skrev 2009-02-01 11:51:31 följande:
    Jag har ADHD, och vi är väl kända för att vara hetsiga
    Aha
  • tristania
    Eisa skrev 2009-02-01 11:52:42 följande:
    Aha
    Japp, så är fallet Och en av dom har fått min diagnos, och nu misstänker jag att min 15 månaders har det...Hua
  • Pixxi

Jag har en vild tjej o en lungn... vad betyder det?

• saaandra86

Ja, jag tror att det kan vara så. Både jag och sambo är lugna av oss och våra barn har blivit lugna.

• VulgusProfanum

Jag tror att det absolut finns ett samband. En förälder som är lugn och trygg utstrålar detta och barnet känner av det- kontentan det blir lugnt.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
Svar på tråden Lugna trygga barn har lugna trygga föräldrar?