• Sunset 79

Huvudet på bebisen ligger långt ner - snabbare förlossning?

Min banrmorska sa sist att huvudet ligger långt ner.Betyder det att förlossningen kommer att gå snabbare då? Eller att bebisen kanske kommer lite innan BF för att det trycker på?(Kanske bara önsketänkande)men vill gärna veta!

• Svar på tråden Huvudet på bebisen ligger långt ner - snabbare förlossning?
  • tine

Min flicka låg långt ner med huvudet. Jag fick henne en dag innan och förlossningen tog 5 timmar från det vi kom in på bb.
    Jag hade värkar innan men inte så farliga tills en timme innan vi åkte till bb.

• Sunset 79

okej,låter skönt att det inte tog så lång tid! Någon mer!?

• lilleX

Min son låg också men huvudet långt nere en tid innan och det gick också fort själva förlossningen, 5-6 timmar från första riktiga känningen.

• Mixxx

Puff puff..
    Vill också få fler svar på det här :)
    Min BM kunde knappt känna huvudet sist, han har varit fixerad sen tidigt, men låg nu lååångt ner/bak..

Nån fler?

• miaelund

Min skrutta låg fixerad i dryga månaden m huvudet långt ner. Hon kom på BF o allt som allt från vattnet gick och första värken t det att hon kom ut tog det 11 timmar Var inne på förlossningen 2timmar o 45 mininuter innan vi två var tre (L)

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07
  • Queen Of Darkness

Båda mina töser låg med huvudet långt ner.
    Flicka 1 igångsättning kom på v. 42+0 (3 timmar 17 minuter från BM sa att förlossningen aktivt hade startat)
    Flicka 2 kom spontant v. 39+3. Åkte in när jag fattade att det var riktiga värkar, hon kom 1½ timma efter det. Vi var inne på förlossningen drygt 40 minuter.

• Mixxx

Hm.. man blir ju lite rädd :P
    Både positiva och negativa tankar inför "snabb" förlossning.
    Tack för svar :)

• Vilda Tiger

Men elva timmar är också en snabb förlossning. Jag hade värkar i 30 och krystade i fyra. Det finns fördelar med en lång förlossning med. Jag sprack t.ex. inte något alls, vilket säkert påverkades av mitt långa krystarbete. Jag håller tummarna för att du får din drömförlossning! Kan tillägga att jag fick i v 37+2. Har ingen aning om ifall hon låg långt ner. Fixerad var hon men inte så tidigt.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Queen Of Darkness

Mixxx skrev 2009-02-01 14:16:00 följande:

Hm.. man blir ju lite rädd :P Både positiva och negativa tankar inför "snabb" förlossning. Tack för svar :)
    Min andra förlossning gick för snabbt. Jag gick hemma och trodde inte det var på riktigt så när jag väl kom in (med övertygelsen om att jag skulle bli hemskickad) så var jag redan öppen 8 cm.
    Andades lustgas 15 minuter, därefter tog dem hål på hinnorna. 1 krystvärk och så kom huvudet, 2:a krystvärken kom resten av babyn. Jag kunde inte riktigt knyta an till henne på en gång. Kändes som att jag hade blivit snuvad på en förlossning.
  • Hanna36

Mitt andra barn låg väääldigt långt ner tidigt, men jag gick över 22 dagar och blev igångsatt, det var jobbigt och utdraget, så jag tror tyvärr inte det har någon betydelse.

• Sunset 79
    Hanna36 skrev 2009-02-01 15:53:36 följande:
    Mitt andra barn låg väääldigt långt ner tidigt, men jag gick över 22 dagar och blev igångsatt, det var jobbigt och utdraget, så jag tror tyvärr inte det har någon betydelse.
    okej...kan man verkligen gå 22 dagar över tiden?jag trodde de satte igång en efter 14 dagar?
  • Sandra  84
    Svar på #11
    Gick du över 22 dagar?? Jag gick över 16 & det var absolut sista dagen man fick gå över, och jag skulle sättas igång, det kom dok av sig själv tack å lov. Men det är väl olika från läkare till läkare
  • Sunset 79
    Hanna36 skrev 2009-02-01 15:58:01 följande:
    Här i Göteborg får man gå över 21 dagar innan de sätter igång en!
    usch fý vad jobbigt!!
Svar på tråden Huvudet på bebisen ligger långt ner - snabbare förlossning?