• Líllafamiljen

no poo och färga håret?

Hej det finns säkert svar i era trådar men vem orkar läsa allt för att komma till svaret??

Så finns det någon snäll själ som vill hjälpa mig att svara på min fråga??

Jag har färgat håret och kommer att fortsätta göra det, men kan jag ändå anväda mig av no poo?

• Svar på tråden no poo och färga håret?
  • Pormoicheia

Ja absolut.

Det enda du bör tänka på är att inte använda efterbehandlingen de skickar med eftersom den innehåller silikoner.

No poo is da shit
  • PrettyGirl

Så skönt att läsa, har börjat No poo o kommer att behöva färga mitt hår så småningom. Man har ju lite grå hårstrån här o där...:)

• Pormoicheia

jag vet dem som bleker håret med jämna mellanrum och det går också bra.
    Huvudsaken där är ju att man ser till att göra inpackningar och återfukta håret minst lika ofta som man bleker och torkar ut.

Vad jag vet så finns inget som stoppar på det viset mer än en själv och hur pass hård man vill vara med de kemikalielösa produkterna.

No poo is da shit
  • Eleonora73

Hej!

Vad är vitsen med att "no poo:a" om man ändå håller på med att färga och/eller bleka med de traditionella kemikalierna som finns? Jag har fått för mig (kanske helt felaktigt?) att man inte vill använda schampo pga innehållet (vissa kemikalier), men sen väljer man ändå att använda kemikalier som är ännu värre för håret, som väteperoxid m.m?

Detta är inte på något sätt någon kritik till hur man väljer att göra, utan jag är bara nyfiken på hur man tänker kring det här.

Tacksam för svar..! Glad

♥ Leo Nellie Vanja Charlie ♥
  • Líllafamiljen

Pialainen skrev 2009-02-02 00:19:20 följande:

Hej!Vad är vitsen med att "no poo:a" om man ändå håller på med att färga och/eller bleka med de traditionella kemikalierna som finns? Jag har fått för mig (kanske helt felaktigt?) att man inte vill använda schampo pga innehållet (vissa kemikalier), men sen väljer man ändå att använda kemikalier som är ännu värre för håret, som väteperoxid m.m?Detta är inte på något sätt någon kritik till hur man väljer att göra, utan jag är bara nyfiken på hur man tänker kring det här.Tacksam för svar..!
    Jag är 30 år och har en del grått i håret, så jag väljer att färga för att känna mig yngre.
    Henna skulle jag aldrig igen sätta i mitt hår eftersom att det gör att jag blir allergisk mot annat med och inte bara mot hennan.

Jag har aldrig tigare provat no´poo och tänkte bara höra mig för om det går att kombinera de 2.
    Jag har ett baby hår i övrigt som gärna lever sitt eget liv och för att få lite tyngd utan att fetta ner det hjälper det med att färga det, men mest är det för mina gråa hår.
  • PrettyGirl

Pialainen skrev 2009-02-02 00:19:20 följande:

Hej! Vad är vitsen med att "no poo:a" om man ändå håller på med att färga och/eller bleka med de traditionella kemikalierna som finns? Jag har fått för mig (kanske helt felaktigt?) att man inte vill använda schampo pga innehållet (vissa kemikalier), men sen väljer man ändå att använda kemikalier som är ännu värre för håret, som väteperoxid m.m? Detta är inte på något sätt någon kritik till hur man väljer att göra, utan jag är bara nyfiken på hur man tänker kring det här. Tacksam för svar..!
    Som jag fattat det så återhämtar sig håret faktiskt ganska bra om man utesluter schampo! Så perioden efter färgningen måste man säkerligen tillföra extra mkt fukt med inpackningar och leave-in krämer osv. Jag personligen, som började få gråa hår när jag var 28 år, skulle inte vilja sluta färga mitt hår bara för att jag väljer att vara utan schampo.
  • Eleonora73

Ok, tack för era svar!

• Nathalie009

det jag funderar över är att när man bleker hos frssan(som jag gör) så tvättar dom ju ur blekningen med shampoo. hur blir d då?

• PrettyGirl

Nathalie009 skrev 2009-02-02 10:25:00 följande:

det jag funderar över är att när man bleker hos frssan(som jag gör) så tvättar dom ju ur blekningen med shampoo. hur blir d då?
    Ja är ingen expert då jag precis börjat med no poo-metoden, men jag antar att det behövs ett sista schampo efter det för att tvätta ur sulfaterna?
Svar på tråden no poo och färga håret?