• Lilaa

Hur klä barnet på våren i vagn?

Är i valet och kvalet om jag ska köpa en ny overall till pojken eller om jag ska köpa en åkpåse. Min son är nu snart 5 månader och har nästan växt ur son fleeceoverall men jag hade tänkt att han skulle ha den ändå vinter ut för han ligger ju i liggvagn med filtar på sig och så änkte jag att han skulle böja med sittvagn till våren och då ha åkpåse + jacka på sig men vad tror ni är det bättre att satsa på en ny overall och strunta i åkpåsen eller räcker det kanske med jacka och filt i sittvagnen på våren? Hur ska ni göra?

• Svar på tråden Hur klä barnet på våren i vagn?
  • Miss Maya

Det beror ju lite på hur kallt det är. Jag har en 4-månaders och jag har aldrig haft en overall till henne. Eller ytterst sällan. Jag kör med en fleecetröja, och så får hon ligga i åkpåse med en fleecepläd i. Jag skulle nog inte köpa en till overall om jag var du. Istället en jacka då som han kan växa i och ha någon tjockare under och så en åkpåse.

• Miss Maya

Det beror ju lite på hur kallt det är. Jag har en 4-månaders och jag har aldrig haft en overall till henne. Eller ytterst sällan. Jag kör med en fleecetröja, och så får hon ligga i åkpåse med en fleecepläd i. Jag skulle nog inte köpa en till overall om jag var du. Istället en jacka då som han kan växa i och ha någon tjockare under och så en åkpåse.

• I have a kid

Lilaa skrev 2009-02-01 12:57:21 följande:

Är i valet och kvalet om jag ska köpa en ny overall till pojken eller om jag ska köpa en åkpåse. Min son är nu snart 5 månader och har nästan växt ur son fleeceoverall men jag hade tänkt att han skulle ha den ändå vinter ut för han ligger ju i liggvagn med filtar på sig och så änkte jag att han skulle böja med sittvagn till våren och då ha åkpåse + jacka på sig men vad tror ni är det bättre att satsa på en ny overall och strunta i åkpåsen eller räcker det kanske med jacka och filt i sittvagnen på våren? Hur ska ni göra?
    har samma problem med min dotter 7,5 korr 5 hon har åxå växt ur sin overall men dom har rea overaller nu massor halva rea priset så bestämde mig för att på måndag fara in å köpa en overall. har kört med tun åkåase i fleece å det har funkat då vi har en emmaljunga vagn som har sånt termostat skydd så håller den värmen men då bor åxå i norrland så här är det kallt.
  • Miss Maya

Varför inte göra det som känns bäst för dig? Din 5-månaders kommer ändå inte gå eller klättra ute själv innan vintern är slut, känner du att det är nödvändigt med en till overall då, som han snart växer ur?

Eller känner du att det är okej att köra som t ex jag gör, med en tjock jacka eller tröja och sedan åkpåse och filt. Ofast så byltar man på ungarna mer än de behöver.

Jag älskar att kunna lägga ner min tjej i åkpåsen med en filt i utan att vara tvungen att klä på henne mer än mössa och "halsduk". Så skönt att slippa böka med overall eftersom hon ändå ytterst sällan är uppe ur vagnen ute och är hon det, så får man väl lyfta upp hela bebisen i åkpåsen.

Svar på tråden Hur klä barnet på våren i vagn?