• Zasett

Om man bygger egen soffa, vart beställer man dynor? Kostar?

Vi har lite funderingar på att bygga en egen soffa, men vart beställer man dynor?
    Skräddare?

Har ingen aning om vart man börjar leta ens.

Är det någon som vet i runda tal vad det kostar? Vi ska ha 5 meter soffa med 2 divaner.

(ni får gärna skriva om ni beställt dynor även om de inte är de måtten.)

• Svar på tråden Om man bygger egen soffa, vart beställer man dynor? Kostar?
  • MammaVeronika

jag har precis byggt en soffa med divan, 290*90 och divanen är 200*90 byggde upp den med 2 resårbottnar med skummadrasser på och som ryggkuddar tig jag ikeas 72*72 sittkuddar. blev helt perfekt! har med tyg på kommit undan med ca 3500-4000:- och är tokigt nöjd!

Home is where my heart is
  • Zasett

MammaVeronika:

Vi var också inne på att ha madrasser i soffan, men visste inte riktigt om det skulle funka... men superbra att det gjorde det... :)

Jag tittade på din sida, men jag såg inte om du hade någon bild på den... (skulle vara jättekul att se om du vill lägga ut en bild)

• Tuttan74

Det finns en sida som heter www.someshop.se där kan man beställa måttbeställda dynor. gå in och kolla om det är något för dig :)

• MammaVeronika

har inte velat lägga ut en bild än då jag precis har klätt färdigt den först idag. men kan fixa in en bild till mändag om du är nyfiken!

Home is where my heart is
  • Zasett

MammaVeronika skrev 2009-02-07 15:14:03 följande:

har inte velat lägga ut en bild än då jag precis har klätt färdigt den först idag. men kan fixa in en bild till mändag om du är nyfiken!
    Jag är jättenyfiken... :)
Svar på tråden Om man bygger egen soffa, vart beställer man dynor? Kostar?