• Gosmyransmamma

HÖG!! östrogendos inför FET

Finns det ngn annan här som inte får slemhinnan att växa till sig inför FET?? Här håller jag på att ge upp... Har 12 eskimåer i frysen, men inte f-n hjälper det när min taskiga kropp vägrar att fixa till ngt gosigt för en liten eskimå att bädda in sig i. Tar nu 5 x Zumenon/ dag + två Estradot plåster (100). Skriik! Vad har ni fått för medicinering?

• Svar på tråden HÖG!! östrogendos inför FET
  • Gosmyransmamma

Puff...

Finns det ingen som haft samma problem? Blir jätteglad om det finns någon som skulle kunna ge mig lite goda råd. Har just nu inte ekonomisk möjlighet (eller ork) till fler försök från scratch. Snälla, hjälp?

• nykomlingen2

Jag höll på hela hösten med samma sak att få slemhinnan att växa.
    Försök 1: Pergotime, fungerade ej pga semester
    Försök 2: Pergotime, fungerade ej, min kropp reagerade inte.
    Försök 3: Dubbel dos pergotime, fungerade inte, min kropp reagerade inte.
    Läkaren tror att det var min kropp som inte stängde av sig på det sätt som den borde och därför satt mina äggstockar inte fart med att skapa äggblåsor (och därmed också slemhinna).
    Försök 4: Gonal-f, låg dos. Då fick jag en ok slemhinna och genomförde FET.

Jag känner inte till de läkemedel som du nämner ovan.

Tidigare på annan klinik har jag fått Progynon, som innehåller det kvinnliga östrogena hormonet estradiol. Det var nog lite av löpande bandstekniken på den kliniken.

Kanske vore gonal-f något för dig att testa? Jag tyckte att det var rätt innovativt av läkaren att föreslå det när inte progynon hjälpte. Man bilar äggblåsor och därmed fick vi samlagsförbud eftersom risken fanns annars att det skulle bli MÅNGA befruktade ägg på ett oplanerat sätt.

• Gosmyransmamma

Hej nykomlingen2!

Härligt att få svar - jag har väntat så länge! Jag fick avbryta försöket eftersom det inte ledde ngn vart. Känns bra att inte vara enda i världen med detta problem... även om jag inte skulle önska det åt ngn annan. Härligt att du kunde genomföra FET sen, hoppas det lyckas!

Jag fick hem idag nu recept på Menopur som jag inte tagit förr, det ska jag pröva ta 75 IE från cykeldag 4. Kanske Gonal-f o Menopur är ngt liknande?. Jag finns i Finland, därför har vi olika läkemedelsnamn. Problemet är bara att jag blir så lätt överstimulerad när det gäller ägg. Jag vet - ingenting klaffar i denna kropp ;) men vi får se om vi prövar på.

• nykomlingen2

Hej Gosmyransmamma!

Mitt FET lyckades tyvärr inte, men det kändes rätt bra fram till minustestet

Gonal-f och Menopur är i princip samma sak.
    Jag har provat båda under IVF-behandlingar.

Du säger att du är lättstimulerad - innebär det att även du har PCO-formade äggstockar? Det har jag och jag är också lättstimulerad.

Lycka till med byggandet av slemhinna!

• Gosmyransmamma

Hej igen Nykomlingen2 till "vår" tråd! :)

Japp, jag har "PCO liknande symptom" har mina läkare sagt. Mycket liknar - de många äggblåsorna och ingen mens - men det är också mycket som inte liknar.

Jag är ledsen att ditt FET inte lyckades. Men om du kommit så långt en gång nu hoppas jag att det blir fler o till sist kommer det säkert att gå hela vägen!

Ha en skön fredagskväll, jag ska mentalt bygga slemhinna :) (jag tror chips o ett glas rött är bra för det...)

• nykomlingen2

Hej Gosmyransmamma,
    Jag är ruvare nu, ett färskförsök.
    Någon sa att avokado var bra ruvarmat så det äter jag, men några chips åt jag också, dock utan vin
    Ha en trevlig fredagskväll du också

• Gosmyransmamma

Härligt att du får ruva! Håller tummarna!! Får se om jag får förmånen att inhandla avokado så småningom... Ta hand om dig

Svar på tråden HÖG!! östrogendos inför FET