• B Rus

Bästa sittvagnen?

Köpte en Teutonia Timmy för att kunna fälla ner till fullt liggläge, men dom pengarna kunde jag kastat i sjön lika gärna. Den är så trång att han inte får plats och en massa andra nackdela. Jag vill ha en rymlig men lätt sittvagn som går att vända bakåt om man vill, helst med liggläge men jag vet att det typ bara är T. Timmy som har det. Vad skulle ni rekommendera för vagn?

~ Stolt mamma till Tim 080321~
  • Svar på tråden Bästa sittvagnen?
  • Smallan82

Kan varmt rekomendera Brio Sing. Kan tippa hela sittdelen så det blir liggläge. Vi är jättenöjda med den.

• B Rus

Jag har läst att den är jättebred och typ fastnar här o där?

• Smallan82

Hjulen sitter lite brett men man vänjer sig och jag är så nöjd med vagnen att det inte gör nått.

• B Rus

Nu har jag kollat runt en hel del på olika alternativ och jag tycker att många vagnar verkar vara trånga. Vår kille är tydligen väldigt bred som inte får plats i sin Timmy, då jag sett att folk har sina 2-åringar i den utan problem... Min pojk är bara 10 månader och lär ju växa en del till förhoppningsvis, ska man behöva köpa en traktor för att han ska få plats??

• Thinkerbell

Vi köpte en britax vigour, med vändbar sittdel som man kan tippa helt till liggläge, jättelätt att köra, med ett hjul fram. Vet dock inte om den är större i sittdelen än andra...

Svar på tråden Bästa sittvagnen?