• Garp

Risker - äggdonation Riga?

Vi är i 45-års åldern och funderar på ägggdonation på AVA-kliniken i Riga. Är det någon som har erfarenhet från dem? Seriösa? Vi har också hört att det kan vara en hel del risker förknippade med äggdonation, någon som vet mer om det?
    Berätta gärna.
    Lotta och Mats

• Svar på tråden Risker - äggdonation Riga?
  • Liselotte B

Ja jag har erfarenhet av dem, har varit där på två besök. Mitt intryck är mycket gott. Vilka risker är det du avser?

• Garp

Hej Liselotte,

När det gäller risker tänker vi främst då på all medicin och hormoner av olika slag som krävs för kvinnan.

• MissC

Hej Lotta,

Vi har gjort ett ÄD försök på AVA i Riga. Det resulterade i en helt underbar liten kille som föddes på midsommardagen 2008. Vi var mycket nöjda med kliniken och den kvinnliga läkaren (Violeta) som vi träffade där. Donatorn lämnade endast 5 ägg, två blev befruktade och dessa fick jag tillbaks. Vi har tidigare gjort försök på AVA i Åbo och där var allt mycket enklare då de talade svenska. Men då vi gjort så många försök tidigare så var det inte något problem att all kommunikation med Riga var på engelska.

När det gäller risker så sa min läkare i Sverige att det finns en högre risk för havandeskapsförgiftning när man gjort ÄD. Jag fick detta men allt gick bra ändå. Blev igångsatt i vecka 37. I övrigt vet jag inte något.

Inboxa mig gärna om du vill veta mer!

KRAM och lycka till!

MissC

• ninnie65

Vi gjorde också ÄD på AVA-Riga och är nöjda. Lyckades på vårt första försök, fick en son nu i januari. Hade inga problem under graviditet eller förlossning. Min donator fick sex ägg och alla blev befruktade. Har fyra kvar i frysen, vet dock inte om vi kommer att använda dem. Men bara gott om kliniken!

Lycka till!

Svar på tråden Risker - äggdonation Riga?