• KPersson

feber vid vaccination! OROLIG!

Hej!

Min dotter fick hög feber ( 39-40 grader ) ungefär 9 dagar efter vaccinet och
    det har nu hållit i sig i c:a två och ett halv dygn. Vi börjar fundera på om det kan vara något annat än vaccinet som ger febern.

Ni vars barn fick feber av vaccinet hur länge höll det i sig ? Och var det hög feber de fick!

• Svar på tråden feber vid vaccination! OROLIG!
  • Julutzi

Om man får feber av vaccinet så kommer det typ dan efter så det är nog nåt annat....

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Linda1986

Om barnet får feber efter 48 timmar sa min bvc sköterska då är det något annat än vaccinationen.

• Julutzi

Nej ingen hög feber utan stax över 38 grader har mina barn fått.... Men som sagt det är nog nåt annat!

• Miniigirl

vilket vaccin?

sonen fick aldrig feber efter dom första sprutorna, men därimot den spruta han fick vid 1½ år fick han hög feber ca 2 veckor senare...höll i sig några dagar!

men, det är jätteolika det där tror jag! men, en vanlig reaktion på sprutorna är ju feber

går febern ner något med alvedon? om inte kanske det är lika bra att ringa in och höra sig för lite!

• Skumboll

När eventuell reaktion kommer beror på vad det är för vaccin man fått. Vid MPR kommer reaktionen 1-2 veckor efter sprutan!

• ullis83

Nu när min son fick sin spruta vid 18 månader kunde det dröja 10-12 dagar innan febern kom och det gjorde det

Älskar mina pojkar så mycket
  • Julutzi
    Skumboll skrev 2009-02-01 19:14:16 följande:
    När eventuell reaktion kommer beror på vad det är för vaccin man fått. Vid MPR kommer reaktionen 1-2 veckor efter sprutan!
    Ok... Trodde det va alla sprutor som reaktion kom direkt efter.... Strunta i mina inlägg då ts....
  • Queen70

Min tog vaccinet på f.m. sent på kvällen/natten fick han över 41 graders feber. Men när jag gav alvedon så gick det snabbt ned till 38 och var borta på morgonen.

• KPersson

Hej!

Förlåt min otydlighet. MPR-VAccinationen vid 18 månader pratar jag om. Feber kom precis när de ska att den skulle komma C:A 9 dagar senare. Blir mer orolig över att feber tycks hålla i sig och hög är den också.

Hur länge höll den i sig
    för era barn?

• Skumboll

TS: Tja, han hade nog 40 graders feber i fem dagar och var dålig (slö, blek osv.) i ytterligare en vecka. Men han reagerar å andra starkt på alla vaccin.

• Miniigirl

KPersson skrev 2009-02-01 19:23:30 följande:

Hej!Förlåt min otydlighet. MPR-VAccinationen vid 18 månader pratar jag om. Feber kom precis när de ska att den skulle komma C:A 9 dagar senare. Blir mer orolig över att feber tycks hålla i sig och hög är den också. Hur länge höll den i sig för era barn?
    Min son hade bara feber kanske 2 dagar...men ,därimot en kompis som har en son i samma ålder som min och hennes son var jättedålig en hel vecka...så, det är nog väldigt olika...men, det är nog som det ska!
  • Tygtiiger

Min son reagerade knappt alls efter MPR-vaccinet. Själv fick jag så hög feber så jag yrade när jag var liten. Och jag är helt normal nuförtiden, påstås det iallafall

Svar på tråden feber vid vaccination! OROLIG!