Jag är så himla ledsen och besviken på mina "vänner"... Långt
Jag är typ världens gladaste tjej i vanliga fall, social och har lätt att träffa kompisar. Har flyttat till min nuvarande stad för 3½ år sedan och träffade tre tjejer som kom att bli mina bästa vänner. Två av dem umgicks med varandra, den andra mest när jag drog med henne också, alla tre känner varandra.
Jag fick barn för drygt ett halvår sedan och var totalt oförberedd på att jag inte längre skulle vara ett dugg intressant som vän då. Här har jag gått och inbillat mig att saker som att få barn och tex. gifta sig är saker som tjejkompisar engagerar sig i och glädjs med en för, för mig ahr det blivit precis tvärtom
Som sagt så är jag väldigt social av mig och är oftast den som drar igång grejer, typ skickar ut ett sms till alla tjejerna om fika/lunch/träning eller myskvällar. Sen jag fick barn så har jag ledsnat lite på det. Dels på att springa på stan 6dar i veckan och dels på att alltid vara den som tar tag i saker. Jag har fått ett helt annat lugn i mig själv i och med min lilla familj och är inte lika översocial som tidigare. Dock säger jag sällan nej när någon vill träffas. Jag tänkte iallafall att jag inte skulle behöva känna stress nu efter 3½år utan veta att vännerna tar över och drar med mig då jag inte riktigt orkar/har tid att dra igång roliga saker men... nej... Det är så jävla otroligt sorgligt men nej, de hör knappt av sig alls Är så himla ledsen och besviken... Var jag inte värd mer än så? Har lärt känna andra jättebra kompisar via träning och mammagruppen, särskilt två som säkert kommer bli kvar i min vänskapskrets men jag VILL och ORKAR INTE lära känna nya folk jämt. jag vill ha mina vänner och jag vill kunna lita på att de finns där
Den ena tjejen har ställt in två fikaträffar och inte träffat min lille sen han var två månader och då var det av en slump (dessförinnan var det när han var 3veckor) Hon frågar aldrig hur det är med honom och är jätteskum då jag träffar på henne.
Hon har börjat umgås med min andra vän som, från att ha hängt hemma hos mig och min sambo 6 dar i veckan typ, nu kanske ringer en gång varannan vecka och då mest kollar läget. Hon frågar aldrig längre om vi ska hitta på nåt utan kan säga jag och X (min andra vän) ska dricka vin/gå på bio mm. om jag frågar vad hon ska göra i helgen.
Tredje tjejen har jag kvar och det är jag SÅ glad för men hon har ett anant tjejgäng som hon hänger med och tränar lagsport och har en liten så vi hinner knappt ses.
Jag hade LOVAT mig själv att inte ta tag i det men ändå skickade jag ett "det var länge sen vi sågs, ska vi luncha imorgon"-sms till alla tre, de två som aldrig hör av sig har inte ens svarat!!!?? Har ALDRIG hänt förut och jag undrar om jag nu är totalt bortglömd??
Jag ska snart gifta mig och har alltif trott att de tre skulle utgöra kärnan i min möhippa och på min dag, ingen frågar hur det går eller engagerar sig det minsta, är faktiskt osäker på om det ens kommer bli nån möhippa nu. Min tärna är höggravid och mina andra kompisar tror nog att mina närmsta vänner kommer ta tag i det.. jaja skit i möhippan, droppen är att de inte ens svarade idag, är SÅ ledsen och sitter och grinar nu, något som jag aldrig brukar annars.
Kan ta det mesta och brukar inte vara så känslig men från att ha trott att detta med barn och bröllop skulle föra mig ÄNNU närmre mina vänner så sitter jag här och känner mig ensammast i världen och vill bara flytta hem till min hemstad där min stora familj och mina barndomsvänner bor kvar
Tack för att jag fick skriva av mig, fröstår om ni inte orkat igenom det här men jag var tvungen att få ur mig lite, vill inte skicka några bittra sms eller säga saker som bara gör saker värre. Är väl lika bra att försöka glömma och gå vidare, helt ensam kommer jag aldrig att bli men nära vänner vet jag inte om jag vågar låta någon bli igen...