• Shorona

Abort som preventilmedel?

Har sett under tiden här på fl att det är ett flertal personer som använder abort som preventilmedel. Hur ser folk på det egentligen?

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-01 20:41
    Måste utveckla detta tror jag. Alltså absort ISTÄLLET FÖR preventilmedel som t ex kondom, p-piller, p-stav, p-spruta osv.
    Dvs, att skita i att ens prova andra preventilmedel och då ha oskyddat sex och beställa aborttid så fort man blir gravid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 10:54
    För det första, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag är dyslektiker och har stavat preventivmedel fel!

För det andra, det jag menade med ts var alltså folk som helt väljer bort preventivmedel och har sex ändå, blir gravid, gör abort och sen börjar cirkeln om! INTE DEM SOM GÖR ABORT PGA ATT DET PREVENTIVMEDLET DEM ANVÄNDER INTE FUNKAR! Eller då barnet är sjukt/missbildat. Heller inte dem som gör abort 1-2 gånger under sin livstid! Utan jag pratar om dem som helt enkelt skiter i att skydda sig!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Abort som preventilmedel?
  • Kakan83

Nej. Ett självklart svar för min del. Tragiskt att det inte är det för alla.

• TBS

Jag tycker att det absolut kan vara ett alternativ med abort ISTÄLLET för preventivmedel.

Om man har svårt att bli gravid, inte har sex särskilt ofta o dyl. Tycker jag att det kan vara bättre att göra, säg, 3-4 aborter under sitt liv istället för att äta hormoner varje dag i kanske 35 år. Det blir en himla massa hormoner det...

• Shorona

Ja, hemskt tragiskt. Blir så förbannad på folk som använder det som preventilmedel.

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • vampyria2

Ja inte för mig men hellre det än att det födds en massa barn till mammor som inte vill ha dem, då får de det nog inte så bra Fundersam

Finns en massa sjuka människor som inte fattar bättre men ska de då få ta hand om ett barn i stället?

• Casper04

men man kan bli steril om man gör för många aborter eller får för många missfall.

• TBS

Kunde inte rösta eftersom att jag kan komma på en amssa anledningar till varför man inte ska använda abort ist. för preventivmedel, men som sagt även exempel på när det faktiskt är ett rimligt alternativ.

• Morbid angel

Preventilmedel?Menar du inte preventivmedel?
    Ett självklart nej och tror det är väldigt få som använder abort som "preventivmedel".

• TBS

Casper04 skrev 2009-02-01 20:38:24 följande:

men man kan bli steril om man gör för många aborter eller får för många missfall.
    Finns det belägg för ditt påstående?
  • TBS

Däremot ser jag inga moraliska skäl tilll att använda abort ist för p-piller

• mamma 05 07 09
    Morbid angel skrev 2009-02-01 20:39:19 följande:
    Preventilmedel?Menar du inte preventivmedel? Ett självklart nej och tror det är väldigt få som använder abort som "preventivmedel".
    jag vet en tragisk person som gör det, jag själv har gjort 2 och hoppas att jag aldrig behöver hamna i den situationen igen!
    ღ ღ ღ
Svar på tråden Abort som preventilmedel?